پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: شنبه 3 آذر 1403, 21 جمادی‌الاول 1446, Saturday 23 November 2024
کد خبر: 11796
منتشر شده در سه شنبه, 27 اسفند 1398 23:31
تعداد دیدگاه: 0

مدیرعامل چیلیوری با انتشار بیانیه‌ای رسما پایان فعالیت این پلت‌فرم سفارش غذای آنلاین را اعلام کرد. با اعلام این خبر، چیلیوری هم رسما به لیست استارت‌آپ‌های قربانی ویروس کرونا در ایران اضافه شد. علیرضا صادقیان، مدیرعامل چیلیوری با اعلام این خبر در توییتر نوشت: «چیلیوری با همه خوبی‌ها و بدی‌هایش، با همه خاطراتش، با همه زحماتی که صدها نفر طی ۵/ ۴ سال برایش کشیده بودند به پایان رسید. قطعا شخص من بدون اشتباه نبودم و مسوولیت این شکست را به‌عنوان مدیرعامل می‌پذیرم. چیلیوری برای من درس‌های بسیار بزرگی داشت که قطعا در آینده چراغ راه موفقیت خواهد بود.»  

در بیانیه چیلیوری به آغاز بحران کرونا در کشور و افت سفارش ۷۰ درصدی این پلت‌فرم اشاره شده که در پی آن چیلیوری مجبور شده مذاکره برای جذب سرمایه جدید را به پایان این شرایط موکول کند. چیلیوری همچنین در این بیانیه به تلاش این مجموعه برای خنثی‌سازی اقدامات انحصارگرایانه رقبا طی دو سال اخیر اشاره کرده است که این مساله نیز به نوبه خود موجب شده این شرکت بخش زیادی از انرژی و هزینه خود را صرف رقابت در این بخش کند. چند ماه پیش چیلیوری از اسنپ‌فود به‌دلیل ایجاد انحصار در بازار سفارش غذای آنلاین به شورای رقابت شکایت کرده بود و حتی موفق شد اسنپ‌فود را نیز محکوم کند. اما به‌نظر می‌رسد با وجود این حکم و پیروزی چیلیوری، این پلت‌فرم قادر به ادامه فعالیت حداقل در شرایط فعلی نیست. این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که دیجی‌کالا اخیرا به سرمایه‌گذاری در چیلیوری ابراز تمایل کرده و حتی مذاکراتی نیز در این زمینه انجام گرفته بود.

 
 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید