عارف حسین، مدیر بخش اوراق درآمد ثابت در شرکت «تی رو پرایس »، به بلومبرگ گفته که بازدهی اوراق ۱۰ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده به دلیل افزایش انتظارات تورمی و نگرانی‌ها از هزینه‌های مالی دولت به ۵درصد خواهد رسید. او اشاره کرده که دولت با انتشار اوراق جدید، بازار را تحت فشار قرار می‌دهد و بانک مرکزی آمریکا در تلاش است با کاهش ترازنامه خود، تورم را کنترل کند. در همین حال، همبستگی بیت‌کوین با شاخص سهام «اس‌اندپی ۵۰۰ » در ماه گذشته بالای ۸۰درصد بوده است.
گفتنی است همبستگی بین بیت‌کوین و طلا در ۳ اکتبر به بالای ۸۰درصد رسیده که نشان‌دهنده تاثیر عوامل مشابه بر هر دو بازار است. با وجود نگرانی‌ها درباره افت رشد اقتصادی و ضعف توانایی دولت‌ها در مدیریت بدهی، تقاضا برای مشتقات بیت‌کوین به عنوان ابزاری برای پوشش ریسک ثابت مانده است. اگر نهنگ‌ها یا معامله‌گران آربیتراژ انتظار افت بیشتر داشتند، این شاخص‌ها نوسانات بیشتری را تجربه می‌کردند. در بازار آتی بیت‌کوین، شاخص پریمیوم سالانه با وجود سقوط قیمت به ۶۷ هزار دلار، بالای ۹درصد باقی ماند که نشان‌دهنده احساسات خنثی متمایل به صعودی سرمایه‌گذاران است.
داده‌های بازار آپشن بیت‌کوین نیز نشان می‌دهد که معامله‌گران به افت قیمت بیت‌کوین واکنش وحشت‌زده‌ای نشان نداده‌اند و شاخص‌های این بازار نیز همچنان پایدار هستند. در همین حال، نوسانگر حجم بیت‌کوین اخیرا دو سیگنال متوالی «سوپر سیگنال» را ثبت کرده که تنها در دوره‌های صعودی بزرگ رخ می‌دهد. این سیگنال‌ها در گذشته قبل از رشدهای عظیمی مانند افزایش بیش از ۱۰هزار درصدی در سال ۲۰۱۲ و رشد ۳هزار درصدی در سال ۲۰۱۶ دیده شده‌ بودند. آخرین سیگنال در سپتامبر ۲۰۲۳ و سپس در اکتبر ۲۰۲۴ ظاهر شده است. تحلیلگران بر این باورند که حجم پایین معاملات در بازار صعودی و عدم وجود حرکت‌های ناگهانی، نشان‌دهنده روند انباشت پایدار است.


فروش ۱۰میلیون دلار «بیت‌کوین» توسط نهنگ قدیمی
از طرفی طبق آخرین گزارش شرکت اطلاعاتی «آرخام اینتلیجنس»، یک نهنگ قدیمی «بیت‌کوین» مجموعا 7/9میلیون دلار از این رمزارز را به فروش رسانده است. این نهنگ که از سال ۲۰۰۹ و بلافاصله پس از ایجاد اولین بلاک بیت‌کوین، شروع به استخراج کرده بود، با وجود این فروش قابل توجه، همچنان ۷۲میلیون دلار بیت‌کوین در اختیار دارد. طبق گزارش‌ها، او طی دو ماه گذشته بیت‌کوین‌های خود را به صرافی «کراکن » منتقل کرده و به فروش رسانده است. در سال ۲۰۰۹، اولین کاربران بیت‌کوین با استفاده از رایانه‌های شخصی خود قادر به استخراج بیت‌کوین بودند. در آن زمان، سختی استخراج بسیار پایین بود به‌طوری‌که یک ماینر می‌توانست روزانه حدود ۳۰۰۰ بیت‌کوین تولید کند. قبل از اولین هاوینگ، پاداش استخراج هر بلاک ۵۰بیت‌کوین بود. در سال ۲۰۱۰، با افزایش تعداد ماینرها، سختی استخراج به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافت و استخراج با رایانه‌های شخصی به مراتب دشوارتر شد. آدرس‌های نهنگ‌هایی که به سال ۲۰۰۹ بازمی‌گردند، بسیار نادر هستند و این موضوع، همیشه باعث ایجاد گمانه‌زنی‌هایی در مورد اینکه آیا ساتوشی ناکاموتو، خالق مرموز بیت‌کوین، پشت این فعالیت‌ها قرار دارد یا خیر شده است.


کدام رمزارزهای دیجیتال بیشترین ورودی سرمایه را ثبت کردند؟
براساس داده‌های منتشرشده، ریپل و بیت‌کوین افزایش 2/2میلیارد دلاری ورودی سرمایه به ارزهای دیجیتال را ثبت کردند. بیت‌کوین و ریپل، دو ارز رمزنگاری شده، در آخرین گزارش هفتگی کوین شیرز در مورد جریانات خروجی و ورودی به محصولات سرمایه‌گذاری متمرکز بر ارز دیجیتال، بیشترین میزان ورودی را تجربه کردند. براساس داده‌های منتشرشده، محصولات سرمایه‌گذاری رمزارزهای دیجیتال در هفت روز گذشته 2/2میلیارد دلار ورودی ثبت کردند که بالاترین میزان از ماه جولای محسوب می‌شود. جالب اینجاست که جریان ورودی فقط به صورت منطقه‌ای در ایالات‌متحده مشاهده می‌شود، در حالی که همه کشورهای دیگر شاهد جریان خروجی هستند. کوین گزارش کرد، جیمز باترفیل، تحلیلگر کوین شیرز، این موضوع را به رویدادهای سیاسی آتی ایالات‌متحده در ماه نوامبر نسبت می‌دهد که همچنین بر جریان ورودی به محصولات سرمایه‌گذاری متمرکز بر ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارد. البته در این مورد، ارز دیجیتال اصلی، بیت‌کوین، با انواع مختلفی که دارد، غالب است و ۹۷درصد از میلیاردها ورودی را از آن خود می‌کند. با این حال، ریپل نیز جریان ورودی ثبت کرده و با وجود رقم نسبتا کوچک‌تر قابل توجه است زیرا ورودی آن برای چندین هفته ثابت بوده، به این معنی که این روند
ادامه دارد. در نتیجه از ابتدای سال تاکنون ۲۶میلیون دلار به محصولات قابل معامله در بورس ریپل سرازیر شده است و برخی بازیگران اصلی بازار محصولات قابل معامله در بورس به راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس ریپل می‌اندیشند اما اینکه این داستان چگونه پیش می‌رود باید منتظر ماند ولی با توجه به روندهایی که نتایج آخرین گزارش نشان می‌دهد، جای تعجب نیست که به زودی صندوق‌های قابل معامله در بورس ریپل به بیت‌کوین و اتریوم در عرصه سرمایه‌گذاری کریپتو ملحق شود.


«ریپل» در کانون توجه
پس از اظهارات اخیر ایلان ماسک درباره «آزادی فردی»، فعالیت‌ در شبکه «ریپل لجر» به طرز چشمگیری افزایش یافته است. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس‌اکس همواره حامی دوج‌کوین بوده و بارها از آن در شبکه‌های اجتماعی حمایت کرده است اما پس از متهم شدن به کلاهبرداری و دستکاری بازار، او کمی از دنیای ارزهای دیجیتال فاصله گرفت. البته لازم به ذکر است که در تاریخ ۲۹ آگوست، قاضی فدرال در منهتن شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) علیه او را رد کرد. تا اینکه در یک گردهمایی در پنسیلوانیا، ماسک به سوالی درباره ریپل و SEC پاسخ داد و به‌طور غیرمستقیم به این ارز دیجیتال اشاره کرد. او تایید یا رد XRP را کنار گذاشت اما بیان کرد که ارزهای دیجیتال به‌طور کلی به آزادی فردی کمک می‌کنند و می‌توانند راهی برای مقابله با کنترل متمرکز باشند.
این اظهارات باعث جلب توجه بیشتری به XRP شد و قیمت این رمزارز با 41/2درصد افزایش به 5542/0دلار رسید. علاوه بر این، داده‌های جدید نشان می‌دهند که فعالیت‌ها در شبکه ریپل لجر به بالاترین حد خود در سه ماه گذشته رسیده و بیش از 799/35 کیف‌پول فعال ثبت شده است. در همین زمان، پلتفرم ردیابی «ویل‌آلرت» گزارش داده که یک نهنگ کریپتو ۵۲میلیون توکن ریپل به ارزش 67/28میلیون دلار را از صرافی «بای‌بیت» خارج کرده است. تحلیل تکنیکال ریپل نیز نشان می‌دهد که این رمزارز از محدوده تثبیت سه‌هفته‌ای خود خارج شده و موفق به عبور از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰روزه (EMA) شده است. اگر قیمت یک کندل روزانه بالای 558/0دلار بسته شود، احتمال افزایش ۱۷درصدی و رسیدن به سطح 65/0دلار در روزهای آینده وجود دارد. علاوه بر اینها، ماسک در گردهمایی پنسیلوانیا با پوشیدن کلاه «عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانیم» خود را به‌عنوان نماینده ماگا (MAGA) و دارک ماگا (Dark MAGA) معرفی کرد که منجر به افزایش قیمت این دو رمزارز، به ترتیب حدود ۲۰درصد و ۲۲۷ درصد شد.


سود یک معامله‌گر از جدیدترین میم‌کوین «سولانا»
افزایش اخیر قیمت «بیت‌کوین» منجر به تقویت احساسات معامله‌گران و حرکت صعودی بازار شده است. در این میان، میم‌کوین‌ها نیز رشد قابل‌توجهی داشته‌اند و برخی سرمایه‌گذاران فرصت‌شناس با بهره‌گیری از شرایط به وجود آمده، سود‌های چشمگیری کسب کرده‌اند. به عنوان مثال، یکی از سرمایه‌گذاران میم‌کوین توانست با خرید و فروش توکن «اسلوپ » طی تنها چهار ساعت، ۲۹۶دلار را به ۶۲۰هزار دلار تبدیل کند. داستان با پرداخت ۲۹۶دلار برای خرید 17/38میلیون توکن اسلوپ آغاز شد. این معامله‌گر پس از چهار ساعت، توانست با فروش 78/29میلیون توکن با قیمت ۲۴۱۲ سولانا معادل ۴۰۵هزار دلار به دست بیاورد. همچنین او هنوز 39/8میلیون توکن در اختیار دارد که ارزش آن ۲۱۵هزار دلار است. این تجربه زمانی به توجه عموم رسید که پلتفرم تحلیلی «لوک‌آن‌چین» این معامله‌گر را به عنوان یک شکارچی میم‌کوین معرفی کرد. جالب است که وی تاکنون در بیش از ۱۵۰میم‌کوین سرمایه‌گذاری کرده اما نرخ موفقیتش تنها 19/21درصد بوده است. با این حال، سود قابل توجه وی از اسلوپ توانسته تمامی ضررهای قبلی او را جبران کند. اسلوپ یکی از جدیدترین توکن‌های سولانا است که در پلتفرم تولید میم‌کوین «پامپ.فان» راه‌اندازی شده و در حال حاضر با رشد چشمگیر ۴۸۵۰۰درصدی طی ۲۴ساعت اخیر به 03251/0دلار رسیده است. حجم معاملات ۲۴ساعته این توکن نیز به 17/120میلیون دلار افزایش یافته است و بیش از ۸۰۰۰ آدرس این میم کوین را هولد می‌کنند.


مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال
در زمان نگارش این گزارش مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر 33/2تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل 00/2درصد کمتر شده است. در حال حاضر 14/57درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که 04/0درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است. حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ساعت گذشته 41/84میلیارد دلار است که 79/25 درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیرمتمرکز در حال حاضر 44/4میلیارد دلار است که 26/5درصد از کل حجم ۲۴ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون 43/77 میلیارد دلار است که 73/91درصد از کل حجم ۲۴ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.