اقتصادبازار: شهردار اصفهان درپاسخ به سوال اعضای شورا درخصوص قطارشهری اصفهان گفت: این ظلم است که همه تخم‌مرغ‌هایی که در سبد دیگران چیده شده را از شهردار اصفهان بخواهید.
سید مرتضی سقائیان نژاد به منظور پاسخگویی به سوالات کتبی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورا حضور یافته بود در پاسخ به بخشی از سوال مربوط به حمل و نقل همگانی و به ویژه قطار شهری و در زمینه تخلفات شرکت الموت که یکی از پیمانکاران مترو اصفهان بوده است، اظهار داشت: قرارداد قطار شهری با شرکت الموت قبل از زمان حضور من در شهرداری اصفهان بسته شده و باید یادآور شوم همچنان پرونده این شرکت نزد مراجع قضایی مفتوح است.
وی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته از سوی شهرداری برای قطار شهری اصفهان نیز ابراز داشت: آورده شهرداری در خصوص مترو با احتساب صدور پروانه‌های ساختمان برای مترو با احتساب بودجه امسال ، ۹۴۸.۵ میلیون تومان بوده و این در حالی است که بودجه مصوب این نهاد برای مترو ۷۸۵ میلیارد تومان بوده است.
شهردار اصفهان در خصوص استخدام نیروهای فعال در سازمان قطار شهری که یکی از بندهای سوال اعضای شورای اسلامی شهر بود، اضافه کرد: از آنجایی که سازمان قطار شهری مستقل از شهرداری است، استخدام نیروهای فعال در این سازمان نیز ربطی به شهرداری ندارد.
وی با اشاره به دلیل راه اندازی میدان امام علی (ع) با توجه به نیاز به اعتبارات تخصیص یافته در این پروژه برای مترو نیز گفت: هر پروژه با توجه به نیازها و اقتضائات شهر ایجاد شده است و در واقع احیای میدان امام علی (ع) بازسازی بخش عظیمی از بافت فرسوده شهر اصفهان بود که به بهره‌برداری رسید.
سقائیان نژاد اضافه کرد: شهرداری اصفهان هیچ پروژه‌ای را بدون مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان انجام نداده است.
وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون تنها در دو شهر تهران و مشهد پروژه قطار شهری به بهره‌برداری رسیده است، افزود: اینکه می‌گویند در بسیاری از شهرهایی که بعد از اصفهان مترو را آغار کرده‌اند این پروژه به بهره‌برداری رسیده است، صحت ندارد.
شهردار اصفهان در خصوص تاخیر در راه‌اندازی ایستگاه‌های مترو در میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب نیز گفت: در حال حاضر موانع راه اندازی این ایستگاه‌ها برداشته شده است و فعالیت‌های عمرانی در ایستگاه میدان امام حسین (ع) در حال انجام و عملیات اجرایی در میدان انقلاب نیز آغاز شده است.
وی ادامه داد: ایستگاه‌های میدان آزادی و سی و سه پل نیز در حال بهره‌برداری است و به زودی به پایان می‌رسد.
سقائیان نژاد تصریح کرد: بزرگ‌ترین دلیل تاخیر در راه اندازی مترو اصفهان میراث فرهنگی بوده است.
وی در ادامه در خصوص عدم فروش اوراق بهادار برای مترو اصفهان نیز که مورد تاکید شورای اسلامی شهر اصفهان بوده است، افزود: با توجه به کم بودن سود اوراق مشارکت مترو در مقایسه با سود بانکی و به پیشنهاد بانک مرکزی درخواست افزایش میزان سود این اوراق را داشتیم و از روز ۲۶ اسفند ۹۳ فروش این اوراق آغاز شده است.
شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه سازمان قطار شهری سازمانی مستقل از شهرداری است و ارکان و اهداف مشخصی دارد، گفت: من یک بیست و یکم از ارکان قطار شهری هستم و تمام مسئولان دیگر نیز باید در خصوص عدم موفقیت پروژه قطار شهری اصفهان پاسخگو باشند.
وی اضافه کرد: این ظلم است که همه تخم‌مرغ‌هایی که در سبد دیگران چیده شده است را از شهردار اصفهان بخواهید.
شهردار اصفهان در پاسخ به سوال کتبی دوم اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص استفاده از عنوان مدیرکلی برای مدیر مسئول دفترش نیز ابراز داشت: اخیرا وزارت کشور تشکیلاتی را برای دفتر شهردار تعیین کرده است که این تشکیلات شهرهای بالای یک میلیون نفر را شامل می‌شود و از این رو استفاده از عنوان مدیرکلی توسط مدیر حقوقی دفتر شهردار پیگیری شد.
وی اضافه کرد: بر اساس آخرین بررسی مشخص شد که در تعدادی از کلانشهرها نیز از عنوان «مدیرکل حوزه شهردار» استفاده می‌شده است و نباید در این زمینه سخت گرفت.
سقائیان نژاد ادامه داد: اگر تخلفی صورت گرفته در خصوص استفاده از یک عنوان برای مدیر دفتر است و از آنجایی که موضوع داخلی است از اهمیت بالایی برخوردار نیست.