معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه با بیان این که اطلاع از مشکلات و مسائل مشتریان برای ما اهمیت زیادی دارد، افزود: هماکنون طبق دستورالعملهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، محصولات فولاد مبارکه در بورس عرضه میشود و مشتریان نیز میتوانند آنها را خریداری کنند. طهمورث جوانبخت خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه از ابتدای بهرهبرداری و پیش از راهاندازی بورس کالا، محصولات خود را مستقیماً به مشتریان خود عرضه میکرد اما با صدور دستورالعملهای وزارت صنعت هماکنون مجبور به عرضه محصولات خود در بورس کالاست. جوانبخت اذعان داشت: براساس صورتجلسهای که در سال گذشته تنظیم شد، مقرر گردید که برای فروش مستقیم محصولات فولادی به صنایع بالادستی و پاییندستی آماده هستیم و در این خصوص مراتب به وزارت صمت منعکس شد اما اعلام کردند که این شیوه فروش انتخاب نشود.
همکاری با مشتریان
به صورت اعتباری
وی با بیان این که فولاد مبارکه درصدد بازگشت به روش خرید مستقیم برای ارتقای تعامل و ارتباط با مشتریان است، تصریح کرد: عرضه محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا، فاصله این شرکت با مشتریان را بیشتر کرده و در برخی مواقع این روشهای عرضه ما را هم سردرگم میکند و این امر سبب میشود تا بتوانیم عرضه تلفیقی ورقهای گرم را با توجه به تقاضای بازار در دستور کار خود قرار دهیم. معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به حذف سهمیهبندی خرید ورق گرم ابرازداشت: امیدوارم از ماه آینده بتوانیم عرضه مستقیم ورق گرم خود را به ۲ بار در ماه افزایش دهیم و اگر مشتریان نتوانستند در عرضه اول خرید خود را انجام دهند حداقل در دومین عرضه بتوانند محصولات خود را خریداری کنند. وی تصریح کرد: با توجه به درخواست مشریان فولاد مبارکه مبنی بر فراهم شدن امکان خرید اعتباری بلندمدت محصولات از این شرکت، تلاش خواهیم کرد که قطعهسازان نیز بتوانند محصولات فولاد مبارکه را با توجه به کارمزدهای بانکی به صورت اعتباری تا ۶ ماه خریداری کنند. جوانبخت عنوان داشت: فولاد مبارکه درصدد است تا به صورت اعتباری با مشتریان خود کار کند و امیدواریم بتوانیم عرضه محصولات انباری را که خواسته مشتریان ما در این نشست بود را بار دیگر آغاز کنیم.
تأمین پایدار نیاز خودروسازان
محمد تاجمیرریاحی نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت ثبات قیمت محصولات مورد نیاز قطعهسازی خودرو اظهار کرد: ثبات قیمت برای تولید فولاد مبارکه اهمیت بهسزایی دارد چراکه در غیر این صورت چالش ایجاد خواهد شد و برای مشتریان این شرکت نیز ثبات قیمت بسیار مهم است. مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه با بیان این که مشتریان فولاد مبارکه خواستار ثبات نرخ ورقهای فولادی هستند و این امر خواسته هر دو طرف است، افزود: فولاد مبارکه نمیتواند تعامل با مشتریان خود نداشته باشد چراکه ارتباط با مشتریان ضامن تداوم پوشش خواستههای آنان است. وی خاطرنشان کرد: ضروری است که واحدهای تولیدی کشور مطالبه خود را از مجلس شورای اسلامی و وزارت صمت مبنی بر شفافیت عرضه کالا در بورس را اعلام کنند چراکه بورس در تمام دنیا محلی برای کشف قیمت محسوب میشود. تاجمیرریاحی با اشاره به دغدغه شرکت فولاد مبارکه نسبت به صنایع پاییندستی اذعان داشت: فولاد مبارکه برای تولید و پشتیبانی از صنایع پاییندست کشور رویکرد تجاری نداشته و درصدد تأمین پایدار مواد اولیه مورد نیاز این صنایع ازجمله خودروسازی است. وی با اشاره به تغییر شرایط کنونی و آیندهنگری فولاد مبارکه برای ارتقای تعاملات با مشتریان خود، تصریح کرد: انتظار میرود با اطلاعرسانی قوی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از آنها خواست تا شفافیت عرضه کالا را از سامانه تجارت مطالبه و کشف نرخ را در بورس کالا دنبال کنند.
مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه خواستار روشنسازی ذهنیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به تصمیم در این زمینه توسط تولیدکنندگان شد و گفت: بسیاری از تولیدکنندگان کشور به دلیل نداشتن کد بهینیاب، امکان خرید محصول فولاد مبارکه را ندارند و از سوی دیگر تأکید بر این است که کل عرضه فولاد مبارکه در یک روز اتفاق بیفتد و افزایش قیمت هم نداشته باشد، درحالی که قیمت دستوری است و از سوی دیگر در بازار جهانی قیمت ورقهای فولادی سرد و گرم اختلاف قیمت ۱۰۰ دلاری دارند. تاجمیرریاحی ابراز کرد: امیدوارم برپایی نشستهای هماندیشی فولاد مبارکه با تولیدکنندگان، امکان همکاری میان طرفین را فراهم ساخته و پاسخ مناسب به نیاز بازار نیز داده شود.
مهدی آقازینلی، مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه نیز در این نشست تأکید کرد: شرکتهای برتر دنیا ازجمله پوسکو کره جنوبی عدد ۸۵ را برای رضایتمندی مشتریان از عملکرد خود تعیین کردهاند و شرکت فولاد مبارکه نیز توانسته با جلب رضایت مشتریان خود در صنعت خودروسازی و قطعهسازی به این هدف بزرگ دست پیدا کند. وی اضافه کرد: روند افزایش رضایتمندی مشتریان از عملکرد شرکت فولاد مبارکه از سال ۹۶ تاکنون به صورت مستمر افزایش یافته و هماکنون به ۸۵ درصد رسیده است.