شرکت فولاد مبارکه به لطف خداوند متعال و همت والای کارکنانش، سالهاست به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای ایرانی در تراز بینالمللی شناخته شده و در رقابت با بسیاری از شرکتهای به نام و مشهور در عرصه شاخصهای تعالی سازمانی، توفیقات درخشانی را به دست آورده است. عظمت این شرکت خصوصی در پرتو برخی آمار و ارقام، وضوح بیشتری یافته که بر همگان آشکار است؛ شرکت فولاد مبارکه نامی است که در پس آن، تنها در سال گذشته فروش بیش از 7 میلیون و 500 هزار تن محصول فولادی محقق شده و در پرتوی آن توسعه و گردش چرخ صنایع کشور خواهد بود.
اطلاعرسانی تخصصی از دستاوردها
این شرکت نامآور ایرانی در سال گذشته با صادرات بیش از یک میلیون و 250 هزار تن محصول، درآمد قابل توجهی را از آن کشور نموده و در عین حال روند تغییرات سرمایه شرکت فولاد مبارکه در سالهای گذشته به طور معناداری سیر صعودی داشته و با تحقق افزایش سرمایه اخیر به عنوان دومین شرکت بورسی به لحاظ ثبتی در کشور میباشد که همه اینها تنها قطرهای از دریای افتخارات فولاد مبارکه است که میتوان به آنها اشاره کرد. با توجه به آنچه ذکر شد، روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه نیز همواره به عنوان پیشانی ارتباطی این گروه بزرگ صنعتی و اقتصادی کشور، با عنایت به رسالت ذاتی خود همواره تلاش کرده به اطلاعرسانی تخصصی و پوشش همهجانبه دستاوردها بپردازد و درعین حال، پمپاژ روحیه، امید و خودباوری را به عنوان یک اصل، سرلوحه کار خود قرار دهد. آیا اطلاعرسانی در خصوص تأمین رایگان بیش از 17 هزار تن اکسیژن برای بیمارستانهای درمانگر بیماران کرونایی و نفس بخشیدن به هموطنان عزیزمان، پیامی جز حمایت همهجانبه این شرکت خصوصی صنعتی از مردم شریف ایران دارد؟
بازتاب موفقیتها
به عنوان یک «وظیفه ملی»
نگاه شرکت فولاد مبارکه در بازتاب موفقیتها و دستاوردهای بیشمارش به چشم یک «وظیفه ملی» و امری واجب محسوب میشود، چراکه شرکتی که گستره حضورش از مرزهای شرقی کشور در "سنگان" تا جنوبیترین نقاط کشور در بندرعباس، گسترده و محصولاتش در اقصینقاط ایران و صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد، باید ملی بیاندیشد و عمل کند. در این میان، رسانههای کشور اعم از جامعه محترم مطبوعات، خبرگزاریها و رسانههای برخط، همواره یار و یاور ما در این عرصه خطیر بودهاند و ارتباط فولاد مبارکه با بیش از 325 رسانه کشور گواه این ادعاست که اگر همدلی و همکاری صمیمانه رسانههای محترم نبود، حق مطلب به درستی ادا نمیشد و امکان اطلاعرسانی لازم به فراخور نام و جایگاه این صنعت عظیم وجود نداشت. در این میان، هستند افرادی که متأسفانه مقام و منزلت رفیع خبرنگاری و رسانه را تنزل بخشیده و با رویکردهای کاسبکارانه خود به دلالی رسانهای میپردازند و ضمن باجخواهیهای مکرر خود، اصرار دارند «سورنا را از سر گشاد آن بنوازند!»
اخیراً لیستی آمیخته با کذب و بزرگنمایی از سوی برخی منتشر گردیده که تلاش نمودند با انتشار اعداد و ارقامی که بعضاً ساخته خیالات و اوهام آنهاست، به ادامه حاشیهسازیهای گذشته خود بپردازند؛ هرچند فولاد مبارکه ابایی از آن ندارد که اذعان نماید حدود نیمی از عدد مذکور از فروردین ماه سال99 به جهت سیر طبیعی و معمول انتشار آگهیهای مناقصات و مزایدات متعدد این شرکت در جراید و رسانههای مختلف و همچنین اطلاعرسانی اخبار در کنار تولید و انتشار انواع کاریکاتور، اینفوگرافیک، کلیپ و پادکست در پس رکوردهای متعدد در گروه فولاد مبارکه با هدف ترویج حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی هزینه گردیده که امری حرفهای و بدیهی بوده و طبق قواعد قانونی و مشخص رسانهها به ایشان پرداخت گردیده است. این شرکت ضمن حفظ کرامت رسانههای همکار خود در استان، منطقه و کشور تلاش نموده اطلاعرسانی تخصصی و حرفهای خود را از دستاوردهای شگرف در عرصه صنعت به خوبی انجام دهد و ارتباط با 30 رسانه تخصصی مرتبط، 106 رسانه تخصصی غیر مرتبط و 189 رسانه عمومی را در قالب 164 رسانه استانی و نمایندگیهای رسانههای کشوری، 161 رسانه کشوری، 111 رسانه برخط و خبرگزاریها و 214 رسانه مکتوب در دستور کار خود قرار داده است.
البته جای بسی تأسف است که رسانههای متعددی که در اختیار همین دلالان رسانهای است، سالها از سیاستهای حمایتی فولاد مبارکه متنعم گردیده و حال فقط با کمی مقاومت در برابر زیادهخواهی ایشان به انتشار اکاذیب پرداخته و خواسته یا ناخواسته، عرصه حمایت فولاد مبارکه از رسانهها را تنگ میکنند. این شرکت ضمن تأکید بر حق خود برای پیگرد قانونی علیه افرادی که تلاش نمودهاند با انتشار اطلاعات مخدوش، به تشویش اذهان عمومی بپردازند، بار دیگر بر عزم و اراده خود بر همکاریهای مؤثر با جامعه فعالان رسانهای کشور تأکید نموده و امیدوار است در سایه این همکاریها، موجی از امید به آینده و خودباوری در میان مردم بهویژه نسل جوان و پویای کشور شکل گرفته و روز به روز عرصه بر دلالان رسانهای تنگتر و مجال بروز و ظهور خبرنگاران و مدیران متعهد و دلسوز رسانهها بیش از پیش گشودهتر شود و اصحاب محترم رسانه در تعاملی درونصنفی، نقطه پایانی بر رفتارهای غیر حرفهای و غیر اخلاقی این قبیل افراد بگذارند.