مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با تاکید بر تلاش این شرکت برای افزایش صادرات سالانه ذوب آن به بيش از يك ميليون تن، گفت: سياست هاي جديد ذوب آهن برای بهينه سازي شبكه توزيع محصولات فولادي، فروش و امنيت سرمايه در بازار اين محصولات است.
فروش و امنیت سرمایهگذاری سیاست جدید ذوب آهن/ تلاش برای صادرات یک میلیون تن در سال
احمد صادقی در دیدار با رئیس اتحادیه آهن فروشان کشور، رئیس اتحادیه آهن فروشان اصفهان و دیگر فعالان این حوزه اقدامات اساسی ذوب آهن اصفهان برای بهینه سازی شبکه توزیع و فروش محصولات فولادی جهت جلب رضایت و اعتماد بیشتر مشتریان را تشریح کرد.
وی از سیاست های جدید ذوب آهن در راستای جلب رضایت و اعتماد بیشتر مشتریان ، امنیت سرمایه در این حوزه از طریق تضمین سرمایه گذاری خبر داد و افزود: این سیاست ها موجب اطمینان سرمایه گذران بابت خرید محصولات ذوب آهن اصفهان می شود.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان، امنیت در بازار را برای سرمایه گذاران بسیار ضروری دانست و تاکید کرد: ذوب آهن در این راستا سیاست هجینگ (پوشش ريسك) در فروش را دنبال می کند به نحوی که سرمایه گذارانی که محصولات این شرکت را خریداری می کنند از حداقل سود تضمین شده برخوردار شوند و در صورت كسب سود بيشتر نيز، اين منفعت به سرمايه گذار مي رسد.
وی افزود: در این راستا و برای بهره گيري از ابزارهاي مالي لازم، بنگاه هاي مالي و اقتصادي نيز بكار گرفته مي شوند همچنین اگر هيچ نهاد مالي در اين امر مشاركت نكرد، ذوب آهن آمادگي لازم را براي اين تضمين دارد.
صادقي با اشاره به افزايش 4 درصدي قيمت جهاني سنگ آهن در هفته گذشته، گفت: اين افزايش قيمت و همچنين رفع تحريم هاي كشور كه به گفته مسئولان در ماه ژانويه به طور كامل انجام خواهد شد، نويد رونق بازار محصولات فولادي را مي دهد و به ويژه با تلنگر به بازار ساخت و ساز، شاهد احياء بازار مقاطع ساختماني خواهيم بود.
وي تغييرات اساسي در شيوه هاي فروش و اهتمام جدي درجهت مشتري مداري را از ديگر اولويت هاي اين شركت عنوان کرد و افزود: در گذشته، ذوب آهن اصفهان تنها فروشنده مقاطع ساختماني در كشور بود اما اكنون شاهد شكل گيري كارگاه هاي نوردي در كشورهستيم و لذا بايد شيوه هاي فروش خود را تغيير دهيم و در اين راستا مشتري مداري، حمايت و پشتيباني از مشتري از زمان فروش تا تحويل كالا از اهميت اساسي برخوردار است.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان تغيير در سبد هاي محصولات و كوچك كردن اين سبدها متناسب با تقاضاي مشتريان را از ديگر سياست هاي جديد فروش ذوب آهن اعلام کرد و گفت: بايد سبدها را به گونه اي تعريف كنيم كه تمام تجار و فعالان اين حوزه بتوانند محصولات ذوب آهن را خريداري كنند چرا كه سبدهاي بزرگ، فروش اين محصولات را به چند خريدار خاص منحصر مي کند.
وی تصريح كرد: به منظور تنظيم بازار و جلوگيري از ايجاد رقابت ناسالم، فروش از طريق تامين اعتبار كه تاكنون برای پرداخت بدهي هاي اين شركت صورت مي گرفته، متوقف و تمام محصولات تنها از طريق ذوب آهن قابل خريداري خواهد بود تا مشتريان اصلي محصولات اين شركت آسيب نبينند.
صادقي با رد هرگونه انحصار در فروش محصولات ذوب آهن از جمله نوع محصول، نوع سبد، قيمت و ... گفت: هيچ انحصاري براي فروش محصولات اين شركت وجود ندارد و هيچ شركت، فرد يا گروهي از امتياز خاص يا انحصار برخوردار نيست و در اين راستا تمام تعاوني ها و اتحاديه هاي آهن فروشي كه در شهرهاي مختلف كشور فعاليت مي كنند مي توانند مستقيماً به ذوب آهن مراجعه کرده و همكاري لازم با آنها صورت مي گيرد.
صادقي توجه به صادرات در شرايط ركود فعلي بازار محصولات را بسيار مهم دانست و گفت: تلاش مي كنيم صادرات سالانه ذوب آهن را به بيش از يك ميليون تن افزايش دهيم و به دنبال ايجاد نمايندگي هايي در كشورهاي مختلف جهان هستيم و در اين راستا پذيراي فعالان اين بازار در بخش صادرات هستیم و از آنها دعوت مي كنيم در اين حوزه مهم با ذوب آهن مشاركت كنند.
وي يكي ديگر از سياست هاي برون مرزي ذوب آهن را خريد واحدهاي نوردي در كشورهاي حوزه خليج فارس عنوان کرد و گفت : از اين طريق مي توان با ارسال بيش از يك ميليون شمش به اين كارگاه ها، عمليات نورد را در همان كشورها انجام داد كه در راستاي توسعه صادرات نقش مهمي ايفا مي كند.
مديرعامل ذوب آهن اصفهان يكي ديگر از سياست هاي اين شركت را استفاده از توانمندي و تخصص منابع انساني اين شركت برای حضور در پروژه هاي مختلف دانست و گفت: در اين راستا با شهرداري اصفهان مذاكرات خوبي صورت گرفته و بر اين اساس اقداماتي انجام مي شود.
وی بر اجراي سياست هاي مربوط به كاهش قيمت تمام شده محصولات اين شركت نيز تاكيد کرد و افزود: كاهش هزينه هاي توليد از طريق استفاده از مواد اوليه مرغوب و ارزان، تغيير در روند توليد از جمله استفاده از آهن اسفنجي به جاي قراضه، قيمت تمام شده محصولات اين شركت را به مقدار قابل توجهي كاهش مي دهد.