مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون در استان اصفهان در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته تعاون، با بیان آنکه نسبت مصارف به منابع این بانک در استان بالغ بر 110درصد و بالاتر از استاندارد پیش بینی شده در شبکه بانکی (85 درصد) است، توضیح داد: نسبت مصارف به منابع شبکه بانکی استان اصفهان (75%) بوده و این امر بیانگر پرداخت تسهیلات بیش از منابع جذب شده در استان و با هدف انجام تکالیف اساسنامه ای بانک در راستای ایجاد اشتغال جدید و حفظ اشتغال موجود بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، محمدعلی محترم با گرامیداشت هفته تعاون، در تشریح عملکرد بانک در یکسال گذشته از پرداخت حدود 80.000 میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب عامل بانک توسعه تعاون در استان اصفهان خبرداد.

   او با بیان نقش بانک توسعه تعاون در طرح های اشتغالزایی اعم از طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، گفت: در بخش های مختلف اقتصادی ازجمله صنعت و معدن، آب و کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری، تعاون، محیط زیست، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، مشاغل خانگی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ... مشارکت داشته است.

 او با اشاره به همکاری با واحدهای صنعتی و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، گفت: امسال 23 فقره تسهیلات از محل قرارداد فی مابین به مبلغ 600.000 میلیون ریال به متقاضیان معرفی شده از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با هدف حمایت از بنگاههای اقتصادی فعال و نیمه فعال پرداخت شده است. همچنین، در حمایت از طرح های محیط زیست و منابع طبیعی، 20 فقره تسهیلات از محل قرارداد عاملیت فی مابین بانک و صندوق ملی محیط زیست به مبلغ 196.000 میلیون ریال بابت تامین مالی طرح های مرتبط با احداث نیروگاه های خورشیدی با محوریت کمک به چرخه تولید برق و تزریق برق تولیدی به شبکه استان تسهیلات پرداخت شده است.

محمدعلی محترم در ادامه اظهار کرد: بانک توسعه تعاون استان اصفهان جهت همکاری با بنگاه های تولیدی در بخش تعاون نسبت به پرداخت 21 فقره تسهیلات از محل قرارداد عاملیت فی مابین بانک، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون به مبلغ 813.640 میلیون ریال به متقاضیان معرفی شده تسهیلات پرداخت کرده است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون در استان اصفهان، تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را بالغ بر 907.048 ریال اعلام کرد و افزود: بانک توسعه تعاون استان اصفهان 77 فقره تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ 179.600 میلیون ریال به متقاضیان معرفی شده از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و 1.558 فقره به مبلغ 155.850 میلیون ریال به بیماران صعب العلاج تسهیلات پرداخت کرده است.

   همچنین، بانک توسعه تعاون استان اصفهان جمعاً 781 فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ 959.590 میلیون ریال به متقاضیان معرفی شده از سوی نهادهای حمایتی استان پرداخت نموده است.