اقتصادبازار: با مرتفع شدن موانع سرمايه گذاري، فاز اول بندر خشک اصفهان تا پايان سال جاري به بهره برداري خواهد رسید.
رسول زرگرپور در جلسه ايجاد بندر خشك اصفهان، بیان داشت: هدف اصلي بندر خشك كاهش فاصله ها و توسعه ترانزيت است.
وی افزود: دو ديدگاه در رابطه با ايجاد بندر خشك وجود دارد كه يكي از آنها واگذاري كامل آن به بخش خصوصي و ديگر اينكه اين پروژه به صورت حاكميتي و توسط دولت ايجاد شود و سپس بخش هايي از آن به بخش خصوصي واگذار شود.
رسول زرگرپور با بیان اينكه موافقت اصولي اوليه براي احداث بندر خشك اخذ شده است، گفت: ضروري است كه ارزيابي هاي زيست محيطي براي فاز دوم اين پروژه صورت گيرد.
وي با بيان اينكه ارزيابي ها در خصوص مكان هاي مختلف براي اجراي اين پروژه توسط مشاور طرح به صورت علمي در ۸ نقطه از استان انجام شده است، اظهار داشت: محل فعلي واقع در جنوب ايستگاه راه آهن سيستان بالاترين امتياز را دريافت كرده و گمرک آمادگي 100 درصد خود را براي همكاري در اين پروژه اعلام كرده است.
استاندار اصفهان با اشاره به ترغيب استان هاي ديگر براي دريافت مجوز بندر خشك، گفت: با توجه به امتيازات ويژه اصفهان و واقع شدن اين استان در كريدور شرق و غرب و شمال و جنوب كشور، اصفهان بهترين مكان براي ايجاد بندر خشك در كشور خواهد بود.
وی با تاكيد بر اينكه واگذاري زمين بندر خشک بايد از سوي معاونت عمراني استانداري در كميسيون ماده ي ۲۱ پيگيري شود، گفت: بخش خصوصي در قالب شركت ذيربط بايد مقدمات اجراي پروژه را فراهم نمايند.
زرگرپور گفت: وزارت راه و شهرسازي بايد در اين زمينه همكاري هاي بيشتري داشته باشد و بايد در شوراي هماهنگي حمل و نقل برون شهري وزارت راه و شهرسازي موضوع مجدداً مطرح و به نتيجه برسد.
گفتني است در ابتداي اين جلسه معاون هماهنگي امور عمراني استانداري و همچنين مديرعامل بندر خشك گزارشي از اقدامات صورت گرفته ارائه و اظهار اميدواري کردند كه در صورت مرتفع شدن موانع سرمايه گذاري، فاز اول اين بندر تا پايان سال جاري به بهره برداري برسد.