همزمان با ایام فرخندۀ میلاد حضرت زینب کبری (س)، مراسم سالروز افتتاح شرکت فولاد مبارکه با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران، جمعی از کارکنان فولاد مبارکه ، مدیرعامل باشگاه ، کادر فنی و اعضای تیم فوتبال فولاد مبارکۀ سپاهان در محل برگزاری همایشهای فولاد مبارکه برگزار شد. در این مراسم باشکوه، مهندس حمیدرضا عظیمیان طی سخنانی ضمن تبریک ایام میلاد اسوۀ صبر و استقامت حضرت زینب (س)، گفت: ما امروز علاوه بر این تولد، تولد دیگری نیز داریم؛ تولد فولادمبارکه در بیست و سوم این ماه؛ که این را نیز باید گرامی داشت. وی ادامه داد: این شرکت، برگ زرینی در جمهوری اسلامی ایران است و باید درود بفرستیم بر تمام کسانی که در این خلقت عظیم حضور داشتند؛ خلقتی که همواره در منطقه خاورمیانه نمونه بوده است.

پیشگام
در انجام وظایف
این مدیر فولادی افزود: در این سال‌ها تولید فولاد از ۲.۴ میلیون تن در سال ۷۲ به ۷.۲ میلیون تن در سال ۹۷ رسیده است و بیش از ۱۰۶ میلیون تن تاکنون فولاد تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کرده‌ایم. در حال حاضر نیز در شرایط خوب و آبرومندی در کشورمان بسر می‌بریم. فولادمبارکه همواره در مسئولیت‌های خود پیشگام بوده و جایگاه برتری را در کشور به خود اختصاص داده است. وی با اشاره به اینکه امروزه شرایط ویژه‌ای نیز بر کشور حاکم است و تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها باعث شده که کشور با مخاطراتی روبرو شود، اضافه کرد: ما در بخش صادرات و فروش با مشکلاتی مواجه شده‌ایم و در بخش مالی نیز در جابجایی پول‌هایمان با مشکل مواجه شدیم؛ علاوه بر این در بخش خرید نیز برای تامین کالای مصرفی و تجهیزات یدکی با موانعی روبرو شده ایم.

دستاوردها
در سال 2018
مدیرعامل فولاد مبارکه از دستیابی به رکورد کمترین میزان مصرف آب به میزان 7/2 مترمکعب بر تن تولید تختال، رشد 11 درصدی تولید فولاد خام، رشد 10درصدی تولید کلاف گرم، بهرهبرداری از طرحهای توسعۀ مجتمع فولاد سبا و دستیابی به سطح زرین جایزۀ EFQM بنیاد مدیریت کیفیت اروپا در سال 2018بهعنوان بخشی از دستاوردهای مهم فولاد مبارکه در سال جاری یاد کرد.
وی در ادامه با اشاره به شرایط حاکم بر بازارهای داخلی و مشکلاتی که دشمن تلاش کرده است برای کشور ما به وجود آورد، خاطرنشان کرد: اینکه دشمن تلاش دارد چرخ اقتصاد کشور ما را متوقف کند موضوع جدیدی نیست؛ اما مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه با درک صحیح از شرایط موجود و اهداف ترسیمشده، با کمک و همدلی بیشتر مصمماند تا مشکلات را همانند قبل از پیش رو بردارند. به خاطر داشته باشیم که مشکلات کوچکترین خللی در ارادۀ پولادین کارکنان فولاد مبارکه ایجاد نخواهند کرد. وی از ناامیدی بهعنوان تنها عنصری که میتواند انسان را از پا درآورد، یاد و تصریح کرد: با توکل بر خدا و با برنامهریزیهای حسابشدهای که با همت بلند مدیریت و کارکنان تدارک دیدهایم، برای همۀ موضوعات به دنبال راهکارهای مناسب هستیم و اجازه نخواهیم داد که گامهای استوارمان متزلزل شود.

 

بومی سازی
سرلوحه کار
توجه روزافزون به بومیسازی تجهیزات بخش دیگری از سخنان مدیرعامل فولاد مبارکه بود. وی در این زمینه گفت: با قوت بیشتری نسبتبه گذشته در این مسیر گام برخواهیم داشت؛ همچنان که در نمایشگاه بومیسازی تهران با همکاری شرکتهای سازندۀ داخلی و شرکتهای دانشبنیان به راهکارهای ارزشمندی دست یافتیم.
مهندس عظیمیان با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه حرکت جمعی متوازن را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: ما این شعار را در کاهش هزینهها، بومیسازی تجهیزات و بهرهوری و تعالی نیروی انسانی با قوت هرچه بیشتر عملیاتی خواهیم کرد.
مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به آموزهها و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس گفت: امروز دشمن، جنگ اقتصادی به راه انداخته است، اما ما در دوران دفاع مقدس یاد گرفتیم تا آخرین نفس و آخرین قطرۀ خون در راه سربلندی کشور ایستادگی و مبارزه کنیم. عظیمیان ، به شرایط اقتصاد بین الملی نیز اشاره کرد و ادامه داد: بنا به تحلیل کارشناسان اقتصادی، رکودی از شرق دنیا و از کشور چین که فولادساز اصلی است، در سال ۲۰۱۹ بوجود خواهد آمد و این رکورد در کنار پایین آمدن بودجه عمرانی کشور که در بخش فروش در حوزه ساختمان، لوازم خانگی و خودرو مشاهده گردیده است، پیش روی ما قرار دارد. اما ما اراده کرده ایم که با تکیه بر توان داخل و مجموعه یکدست و هماهنگ خود از این معبر نیز با قدرت عبور کنیم.
بخش دیگری از سخنان مهندس عظیمیان به عملکرد کارکنان اختصاص یافت. وی در این خصوص تصریح کرد: کار و تلاش برای سربلندی و عزت کشور وظیفۀ همۀ مدیران و کارکنان شرکت و قدردانی از این مجاهدتها بر عهدۀ مدیریت ارشد سازمان است که صمیمانه از همۀ این تلاشها قدردانی میکنیم.

 

مسئولیتهای اجتماعی
راهبرد اصلی شرکت

وی از توجه شـرکت فولاد مبـارکه به مسئولیتهای اجتماعی بهعنـــوان یکی دیگر از راهبردهای اصلی شرکت یاد کرد و با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه همانند قبل به مسئولیتهای اجتماعی خویش پایبند است، اظهار داشت: در چارچوب مقررات شرکت، در این راه نیز همچنان در خدمت مردم شریف کشور خواهیم بود و تلاش خواهیم کرد در این خصوص بهگونهای عمل کنیم که در مسیر توسعۀ متوازن و با ارائۀ خدمات هرچه بیشتر به جامعه، ازجمله حمایت از باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و ورزش، شور و نشاط و امید بیشتری برای هموطنان به ارمغان آوریم. وی گفت: اراده و شعار همه ما این است که حرکت جمعی و متوازن داشته باشیم و باید برای کاهش هزینه‌ها نیز فکری بکنیم. شرایط جنگی که آمریکا برای کشور ما ایجاد کرده را درک کنیم و با همان شرایط به سمت مقابله با این شرایط برویم؛ زیرا رفاقت، همدلی، دوستی و یکرنگی نمک این آش است و می‌تواند کارها را سرعت بدهد و البته سنت خداوند این است که اگر ما یکدست با یکدیگر باشیم؛ می‌توانیم مسائل و مشکلات را رفع کنیم. مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان گفت: انشاءالله با همت و همدلی مدیریت و کارکنان شرکت و با حمایت همۀ مسئولان، از این پس نیز بر مشکلات غلبه خواهیم کرد.