اقتصادبازار:  رسول زرگرپور استاندار اصفهان به همراه دکتر سبحاني مدير عامل فولاد مبارکه و مدير کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان روز سه شنبه در حاشيه بازديد از روند پيشرفت ورزشگاه نقش جهان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: سه ابرپروژه در اصفهان وجود داشت که قول تکميل آنها را دو سال پيش به مردم داديم ورزشگاه نقش جهان يکي از سه ابرپروژه اصفهان است که فولاد مبارکه با عمل به تعهد مالي خود براي کمک به ساخت اين ورزشگاه، حدود يکصد ميليارد ريال بعد از عقد قرارداد تاکنون پرداخته است. وي افزود: روزانه بيش از 320 نفر در اين پروژه مشغول به کار هستند.
استاندار اصفهان افزود: تمام تلاشمان اين بود که با کمک شرکت فولاد مبارکه و همکاري ساير دستگاه ها بتوانيم تا آخر امسال ورزشگاه بزرگ نقش جهان را براي استفاده آماده کنيم.
وي با ذکر اين مطلب که همه مسوولان استان عزم خود را جزم کرده اند تا اين مطالبه جدي مردم بويژه طرفداران فوتبال استان اصفهان را برآورده کنند افزود: آماده شدن اين ورزشگاه، پاداش قهرماني تيمهاي فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن است استاني که دو تيم قهرمان در جام حذفي و ليگ برتر دارد بايد ورزشگاه مناسبي هم داشته باشد.
زرگرپور گفت: با آغاز عمليات احداث اين ورزشگاه اعلام شد که بخشي از کارهايي که در گذشته انجام شده است، بايد تخريب و اصلاح شود.
وي با بيان اينکه پروژه با سرعت در حال انجام است، افزود: با توجه به تأييد نشدن تأسيسات ورزشگاه از جمله رختکن ها و تيرهاي فلزي هوايي که داراي شکافهاي خطرناکي بود از سوي ‹اي اف سي›، اصلاحات آن انجام شد.
استاندار اصفهان با بيان اينکه فولاد مبارکه تاکنون تعهد مالي خود را براي کمک به ساخت اين ورزشگاه پرداخته است، گفت: اين پروژه 70 ميليارد ريال هم بودجه دولتي دارد.
وي با بيان اينکه با حمايت فولاد مبارکه از اين پروژه، از نظر مالي مشکلي وجود ندارد، اظهار کرد: سقف هاي فلزي و تأسيسات رختکن ها تا آخر امسال آماده خواهد شد.
زرگرپور با بيان اينکه کار کاشت چمن و محوطه سازي ورزشگاه نيز تا خرداد سال آينده انجام خواهد شد، گفت: به دليل اينکه چمن قبلي ورزشگاه استاندارد نبود و درصد آهک خاک آن هم زياد بود، مجبور به اصلاح آن شديم.
استاندار اصفهان با بيان اينکه در منابع مالي اجراي طرح مشکلي وجود ندارد، تصريح کرد: طبق برنامه زمانبندي منطقي، کاسه اصلي ورزشگاه تا آخر امسال به اتمام خواهد رسيد و کاشت چمن و محوطه سازي هم تا خرداد سال آينده تمام خواهد شد.
وي با اشاره به برنامه ريزي، وجود کارگاه آماده و منابع مالي کافي گفت: فولاد مبارکه نظارت خوبي بر اجراي اين طرح دارد و منابع مالي را هم بخوبي تأمين مي کند.
استاندار اصفهان گفت: وقتي همه اجزا و ارکان آماده باشد، طرح در زمان خود به اتمام خواهد رسيد.
گفتني است عمليات اجرايي ورزشگاه نقش جهان از سال 1372 با ظرفيت 30 هزار نفر تماشاگر آغاز شد.بخشي از اين ورزشگاه در سال 1380با نواقصي به بهره برداري رسيد و پس از پنج سال بهره برداري و با برگزاري ديدارهاي تيم سپاهان در اين ورزشگاه، طرح ميزباني مسابقات فوتبال کشورهاي اسلامي در اين ورزشگاه مطرح و مرحله دوم عمليات ساخت آن با افزايش ظرفيتش از 30 هزار به 75 هزار نفر تماشاگر آغاز شد.
مرحله نخست اين ورزشگاه در سال 1381 افتتاح شد و فقط براي مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار مي گرفت و تيم سپاهان در سال هاي 1381 تا 1386 بازي هاي خانگي خود را در اين ورزشگاه برگزار کرد. در سال 1386 اين ورزشگاه براي ساخت مرحله دوم آن تعطيل شد.
از آنجايي که اجراي پروژه ورزشگاه نقش جهان در هفت سال گذشته به دليل کمبود اعتبار و کندي روند عمليات ساخت، با فراز و نشيب روبرو شده بود در هشتم آذر ماه 1393، وزارت ورزش و جوانان، مديريت اجرايي ورزشگاه نقش جهان را براي تکميل و بهره برداري آن به مجتمع فولاد مبارکه واگذار کرد و براساس توافق انجام شده، فولاد مبارکه به مدت 20 سال بهره بردار استاديوم فوتبال نقش جهان خواهد بود.