اقتصاد بازار: رییس اتاق بازرگانی اصفهان با انتقاد بر اینکه کجای دنیا مالیات در شرایط رکود افزایش می یابد؟، گفت: امروز اصلی‌ترین سیستمی که بر روی تولیدکننده فشار می‌آورد خود دولت است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از اتاق بازرگانی، سیدعبدالوهاب سهل آبادی در همایش ملی صنعت، کارآفرینی و حمايت قضايي از سرمايه‌گذاري با رويكرد اقتصاد مقاومتي در مشهد، با تاكيد بر نقشه راهي كه امام راحل در سال‌هاي ابتدايي انقلاب اسلامي برای فعالان اقتصادی ترسيم کردند، اظهار داشت: اگر واحدهای تولیدی در کشور فعال باشند دادگستری‌‌هاي نيز آرام هستند و اين نكته نشان دهند آن است كه اقتصاد به عنوان يكي از مهمترين اركان تاثيرگذار در امنيت و آرامش جامعه باید مد نظر قرار گيرد.
ریيس اتاق بازرگاني اصفهان با تقدير از حمايت‌هاي قوه قضاييه از توليدكنندگان و صنعت‌گران، گفت: من به عنوان نماینده جامعه کار و تولید از حضور دستگاه‌ قضایی در بحث حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی افزود: نمی‌توان گفت فعالیت‌های حوزه صنعت ارتباطی با دادگستری ندارد و باید چنین چیزی را از فکر بیرون کرد و در این رابطه یکی از مشکلات بیکاری ۱۵ هزار کارگر در سطح کشور و جذب آنها به سمت اعتیاد بوده است.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: وقتی می‌گوییم صنعت به حمایت قضایی نیاز دارد به این معناست که استراتژی را مشخص کند و خودمان مسیر را پیش می‌بریم و حمایت‌ها باید از حوزه صنعت باشد تا این حوزه پایدار بماند و یکی از این حمایت‌ها در بحث قضایی است.
سهل‌آبادی با بیان اینکه امروز در شرایط مساوی با رقبای خود کار نمی‌کنیم، گفت: در چنین شرایطی نمی‌توانیم انتظار رقابت داشته باشیم و صنعت در شرایط بحرانی رکود نتوانسته بدهی خود را به تامین اجتماعی بپردازد و در همین مقطع که جریمه هم می‌دهیم دفترچه کارگر توسط تامین اجتماعی مهر تمدید نمی‌خورد و همین موارد فشار وارد شده بر صنعت را چند برابر می‌کند.
وی تاکید کرد: این را تایید نمی‌کنیم که شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا به دنبال طلب‌هایشان بروند و زمانی وارد مذاکره می‌شوند که ۲۵ میلیارد تومان می‌گیرند و تولیدکننده‌ای در کشور داریم که ۷۵ میلیارد تومان از دولت طلبکار است و هیچ توجه‌ای از سوی دستگاه دولتی در این رابطه نشده است.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه وظیفه و رسالت ما ایجاد اشتغال بوده است، خاطرنشان کرد: ناراحتیم که ۵۰ درصد از فارغ‌التحصیلان کشورمان بیکار هستند و کالایمان به مدت یکسال به فروش می‌رسد و باید هر ۳ ماه یکبار جریمه بدهیم و ارزش افزوده بپردازیم.
سهل‌آبادی با اشاره به اینکه امروز اصلی‌ترین جایی که روی تولیدکننده فشار می‌آورد خود دولت است، گفت: بهترین سرمایه‌گذار عرصه صنعت به دلیل همین بی‌مهری‌ها در زندان حبس شد و در همان جا جان سپرد.
وی افزود: بانک ها هیچگونه ریسکی را در بحث شراکت با ما نمی‌پذیرند و یکی را پذیرا هستند که وثیقه سهل‌الوصول داشته باشد و امروز گرفتن تسهیلات به گونه‌ای شده که همانند نوش‌دارو پس از مرگ است.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بیان داشت: بانک ها برخی مواقع خلاف قانون عمل می‌کنند و ناچاریم هر چه می‌گویند امضا کنیم تا کارخانه‌ها تعطیل نشود و ضربه‌ای بر عرصه صنعت تحمیل نشود.
سهل‌آبادی گفت: کجای دنیا در شرایط رکود مالیات افزایش می یابد؟ ماده ۱۴۱ می‌گوید که در دفاتر باید حسابرسی باشد و اگر نباشد بانک آن را نمی‌پذیرد و اگر حمایت ها باشد شاهد تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران نخواهیم بود.
وی افزود: انتظار داریم هیات‌های حل اختلاف مالیاتی از حوزه صنعت حمایت کنند و بیشتر شاهد صدور آرا به نفع طرف دولتی هستیم و یکی از مشکلات دیگر در بحث بیمه‌ها است که باید با حمایت مسئولان برطرف شود.