اقتصاد بازار: رییس انجمن همگن صنایع خودرونیرومحرکه استان اصفهان گفت: قراردادهایی که میان خودروسازان داخلی و خارجی منعقد شده موجب افزایش کیفیت خودروهای تولیدی در داخل می شود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، ابراهیم احمدی با اعلام این خبر، افزود: پیش از این خودروهای داخلی، تحت لیسانس شرکت های خارجی تولید می شد اما با انعقاد قراردادهای جدید این شرکت ها به صورت شریک درآمده اند که باعث نظارت بر تولید خودرو و افزایش کیفیت آن، بالا رفتن تنوع خودروهای تولیدی، ارتقای استاندارد موتورها تا یورو 4 و یورو 5 و کاهش آلایندگی و افزایش دانش خودروسازی و قطعه سازی داخلی ها می شود؛ البته مقداری شاهد افزایش قیمت خودرو هم خواهیم بود.
وی با بیان اینکه قطعه سازها هم باید خود را با شرایط جدید وفق بدهند، افزود: دولت باید از طریق ارایه تسهیلات و انجام آموزش، قطعه سازان را در افزایش کیفیت تولیدات و همراستا شدن با قراردادهای جدید حمایت کند.
رییس انجمن همگن صنایع خودرونیرومحرکه استان اصفهان با اشاره به عقد قراردادهایی میان ایران خودرو و پژو، سایپا و سیتروئن و نیز گسترش قرارداد قبلی رنو، گفت: قطعه سازان هم در حال پیوند با قطعه سازان خارجی هستند، از جمله بین سازندگان اصفهانی و خارجی ها تفاهم نامه هایی نوشته شده است که پس از نهایی شدن اعلام می شود.