اقتصاد بازار: با اهداء احکام کمیته فنی خودرو انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، کمیته خودرو انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان آغاز به کار کرد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان اصفهان در مراسم تقدیم احکام کمیته تخصصی خودرو، گفت: بی گمان برای رسیدن به اهداف عالیه انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده باید از متخصصان امر بهره برد.
ابراهیم جلیلی با اشاره به اهمیت خودرو در سبد خرید خانوار، ادامه داد: در حال حاضر تمام آحاد جامعه به نوعی با خودرو سروکار دارند و بخش زیادی از جامعه مصرف کننده کالا و خدمات خودرویی است.
وی با تاکید بر اهمیت آگاهی مردم جامعه از حقوق خود، اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی در راستای اهداف خود برای برقراری دموکراسی و آزادی بیان در جامعه بستر را برای فعالیت انجمن‌های مردم نهاد آماده کرده است.
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان در ادامه به لزوم برنامه ریزی هدفدار برای آینده اشاره کرد و گفت: بدون شک ما در قبال آیندگان مسئولیم و رفتار امروز ما تاثیر مستقیمی در زندگی فرزندان آینده این سرزمین خواهد داشت.
وی با اشاره به اختیارات قانونی انجمن در راستای اصلاح روند موجود، بیان داشت: انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کننده در سراسر کشور اختیارات قانونی برای اصلاح روند امور دارند و در قانون‌گذاری و اصلاح قوانین موثرند.
جلیلی حلقه تولید و مصرف و نیروی انسانی را دو حلقه جدایی ناپذیر دانست و افزود: اخلال در هر بخش بر بخش دیگر تاثیر می‌گذارد.
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان با بیان اینکه رویکرد این انجمن برخورد قهری نخواهد بود، اضافه کرد: انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده علیرغم اینکه ابزارهای قانونی مناسبی در اختیار دارد تلاش می‌کند با رویکرد آموزشی به اصلاح بنیادین امور بپردازد.
وی یکی از اهداف این انجمن را فرهنگ سازی برای مصرف کالاهای داخلی دانست و افزود: حمایت از نیروی انسانی برای پایداری اقتصادی واجتماعی یک جامعه ضرورت دارد.
جلیلی با اشاره به اهمیت کمیته خودرو انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده اظهار داشت: انتخاب افراد در این کمیته بر اساس تخصص و تجارب شایسته انجام شده و امیدواریم با ریاست روح‌الله چلونگر قدم‌های موثری برای احقاق حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برداریم.
رئیس کمیته خودرو انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده استان اصفهان در ادامه این جلسه با معرفی افراد کمیته خودرو و سوابق آنان، گفت: انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده بر اساس قانون شکل گرفته و بر اساس اساسنامه مورد تایید فعالیت می‌کند.
روح الله چلونگر با اشاره به تاثیرگذاری زیاد این انجمن با استفاده از ابزارهای قانونی اظهار داشت: با تمام این تفاسیر همت کمیته فنی خودرو بر توسعه آموزش و افزایش آگاهی تولیدکننده و مصرف کننده و اصلاح بنیادین امور قرار دارد.
وی فعالیت در این کمیته را مصداق امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: امیدواریم با استفاده از تجارب ریاست انجمن و همچنین اعضای این انجمن گام‌های موثری را در راستای رشد جامعه برداریم.
در پایان این جلسه احکام کمیته تخصصی خودرو انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان به اعضا اهدا شد تا این کمیته فعالیت رسمی خود را آغاز کند.
گفتنی است؛ کمیته فنی خودرو انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان با حضور روح الله چلونگر به عنوان رئیس، سیدرضا محمدی به عنوان دبیر اجرایی، علی مومنی، اکبر عشوریان، اسماعیل معصومی، علی قاسمی،نجفی، عباس صفوی زاده، علیرضا اشتیاقی، محمد امیدفر و فاطمه نوری به عنوان اعضای اصلی این کمیته آغاز به کار کرد.