در افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان، از محصول جدید گروه بهمن رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، مهندس پورابراهیم قائم‌مقام مهندسی گروه بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه های توسعه گروه بهمن، شامل بهمن موتور و بهمن دیزل و فعالیت موفقی که در تولید خودروهای سواری و تجاری داشته است، از ظرفیت تولید روزانه 200دستگاه در کارخانه خبرداد و افزود: درحال حاضر گروه بهمن در تولید بدنه خودرو به خودکفایی رسیده و تا پایان بهمن ماه سال جاری بدنه ی تمامی خودروها به صورت CKD به مرحله بومی سازی داخل خواهد رسید. البته خط تولید بدنه دیگنیتی در مرحله آزمایشی است که پس از تکمیل، این مجموعه، ظرفیت تولید 100دستگاه بدنه دیگنیتی در روز را دارد و نیاز به هیچ وارداتی برای فدیلیتی و دیگنیتی نداریم.

وی افزود: بهمن خودرو نخستین گروه خودروسازی است که بدنه خودروشاسی بلند(CKD) را تولید می‌ کند و تا پایان بهمن ماه نیز این شرکت نیازی به مونتاژ بدنه نخواهد داشت و همگی در داخل تولید می شود.

پورابراهیم از راه اندازی خط  رنگ وانت خبرداد و گفت: در حال حاضر خط تولید وانت کارا به گروه صنعتی بهمن دیزل انتقال یافته ولی مالکیت این خودرو در اختیار بهمن خودرو است. این خودرو با ظرفیت روزانه 80 دستگاه در سایت بهمن دیزل تولید می شود.

پورابراهیم با اشاره به عزم گروه بهمن برای تولید خودروهای جدید پیکاپ، اعلام کرد: پیکاپ G9 در همین سایت به تولید خواهد رسید. همچنین، سالن 8هزارمتر مربعی ما بزودی برای تولید خودروهای جدید احداث می گردد.

او دیگر محصول استراتژیک شرکت را کشنده EmPower نامید که در جاده ها خدمت رسانی می کند. اکنون ظرفیت روزانه 10دستگاه است و امکان تولید 20دستگاه در یک شیفت و 40دستگاه روزانه وجود دارد. همچنین از اردیبهشت سال آینده ظرفیت تولید این خودرو به دوبرابر ظرفیت فعلی افزایش می یابد. وی یادآورشد: بهمن دیزل تنها تولید کننده ای است که تولید خودروهای تجاری خود را به صورت کارخانه‌ای(OEM) انجام می‌دهد. در واقع، در همه خودروهای کامیونی گروه بهمن از ابتدای تولید نصب اپشن ها درنظر گرفته شده است.

عضو هیئت مدیره گروه بهمن، افق صادراتی شرکت را با توجه به محدودیت های تحریم ها و شرایط رقابت، مستلزم نگرش واقع بینانه دانست و افزود: بازار روسیه برای ما، افق هایی را بلحاظ صادرات ایجاد نموده و امیدواریم در این راه خبرهای خوبی بدهیم.

تولیدات گروه بهمن طبق استانداردهای 85گانه

در ادامه، مهندس افشار مدیر کسب و کار خودروهای تجاری گروه بهمن بیان کرد: شعار ما تولید خودرو پرقدرت، ایمن و بادوام مطابق با استانداردهای 85گانه به روز اروپا است.

بهمن دیزل بر روی سه سری از محصولات تمرکز کرده است. بخش نخست شامل خودروهای تجاری تا وزن ناخالص 3.5 تن، خودروهای تجاری تا وزن 3.5 تن الی 12 تن و خودروهای تجاری با وزن ناخالص 12 تن به بالا است که در بخش اول خودروهای سری Force به بازار عرضه شده، در بخش دوم نیز 2 محصول به بازار عرضه شده و  در 2ماه آینده، خودرو جدید با وزن ناخالص 12 تن روانه بازار خواهد شد. در بخش سوم نیز محصول موفق دیگری از سری EmPower را به بازار معرفی کردیم. همچنین، در سال آتی، خودروی جدیدی با وزن ناخالص 26تن با نام تجاری BD460 به بازار معرفی خواهیم کرد.

افشار، دیگر خودروهای موفق این گروه را BD300 نامید که این خودرو با وزن ناخالص 19تن به تولید رسیده و در دو بخش بادی و کمپرسی به بازار کشور عرضه خواهد شد.

ارتقای ظرفیت تولید بهمن موتور به دو شیفت

در این نشست، مهندس پارسانوری معاون مهندسی بهمن موتور با اشاره به برنامه ریزی این مجموعه برای خودروهای جدید، از تولید 300 دستگاه خودرو ریسپکت خبرداد که اکنون در مراحل پایانی مجوز پلاک از فراجا است. وی ظرفیت تولید روزانه 60دستگاه فیدیلیتی را بدلیل استقبال خوب و اپشن های جدید عنوان کرد و افزود: در 2سال آینده، ظرفیت تولید بهمن موتور به 2 شیفت ارتقا خواهد یافت.

او، ظرفیت تولید ریسپکت را 12هزار دستگاه در سال اعلام کرد و افزود: خط تولید بدنه در مرحله آزمایش است. همچنین برای تولید این محصول 600 نفر به ظرفیت اشتغال ما اضافه خواهد شد.

فرزانه افسرطه