سخنگوی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: به منظور تشویق مسافران نوروزی برای استفاده از اپلیکیشن «اصفهان‌ من»، هر روز دو خانواده میهمان  شهرداری می شوند و یک روز به‌صورت رایگان از اماکن گردشگری بازدید و غذای سنتی اصفهان را میلمی کنند.

به گزارش اقتصاد بازار به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سیدعلی معرک‌نژادبا اعلام این خبر گفت: «اصفهان‌من»یک اپلیکیشن شهروندی و درگاه الکترونیک خدمات شهر اصفهان است که قسمتی از آن مربوط به بحث گردشگری است.

او افزود: این برنامه به ارایه۱۶ خدمت ویژه برای شهروندان و مسافران می پردازد و در واقع جعبه‌ابزاری است که الزامات و نیازمندی‌های یک گردشگر را رفع می‌کند.

سخنگوی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه هر گردشگری به نقشه شهر نیاز دارد، اضافه کرد: به‌جای چاپ نقشه فیزیکی، نقشه الکترونیکی شهر را با لایه‌هایی همچون ترافیک برای مسیریابی در این اپلیکیشن قرار دادیم. چنانکه در نقشه‌های چاپی قابلیت نشان دادن اطلاعات ترافیکی و مسیریابی وجود ندارد.

او پیدا کردن مکان مناسبی برای اسکان را از دیگر ضروریات سفر مسافران نوروزیدانست و گفت: راه‌های ارتباطی، شماره تماس و مسیریابی تمام اقامتگاه‌ها، هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و مراکز اسکان در برنامه اصفهان من ارایه شده است تا مسافران به‌راحتی به این مراکز مراجعه کنند..

معرک‌نژاد تاکید کرد: ممکن است کسانی که از ظرفیت اقامتگاه‌های آموزش‌وپرورش استفاده می‌کنند، اطلاعی از نشانی ستادهای اسکان نداشته باشند که مراکز و ستاد اسکان آموزش‌وپرورش نیز در اپلیکیشن اصفهان من مشخص شده است.

به گفته او، موارد دیگری همچون کمپ گردشگری باغ فدک، اطلاعات تماس و نشانی افراد و مشاوران املاک رسمی برای اسکان، نشانی و مکان پارکینگ‌ها، ظرفیت آنی پارکینگ‌های تحت اختیار شهرداری، سرویس‌های بهداشتی، حمل‌ونقل عمومی، زمان رسیدن اتوبوس، خطوط تندرو، اتوبوسرانی و مترو نیز در اپلیکیشن اصفهان من تعبیه شده است.

سخنگوی ستاد خدمات سفر شهر اصفهانبا اشاره به وجود لیست اماکن تفریحی و گردشگریاصفهان و مسیریابی و توضیحات لازم مربوطه در اپلیکیشن اصفهان من گفت: در صورتی که بتوانیم روزهای آینده، سامانه اصکیف (سامانه پرداخت الکترونیک شهرداری اصفهان) را به اپلیکیشن اصفهان من متصل کنیم،کاربران می‌توانند بلیت‌های مراکز مختلف فرهنگی، تفریحی و گردشگری را تهیه کنند و مبادله مالی نیز داشته باشند.

اوهمچنین خبر داد: در راستای ایجاد مشوق هایی برای استفاده از این نرم افزار، هر روز دو خانواده میهمان شهرداری اصفهان می شوند و یک روز به‌صورت رایگان از اماکن گردشگریبازدید و غذای سنتیاصفهان را میل می‌کنند.

او تاکید کرد: هر فردی که اپلیکیشن اصفهان من را نصب کند، در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شود. بنابراین از شهروندان اصفهانی نیز دعوت می‌کنم که در این قرعه‌کشی شرکت کنند.