هادی اصلانی اعلام کرد: پیش بینی می شود با اجرای این طرح تعداد 130 هزار راس دام سبک و 8 هزار راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی واکسینه شوند.

به گزارش اقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان فریدون شهر؛ هادی اصلانی (سرپرست  شبکه) از اجرای عملیات واکسیناسیون دام های سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی در شهرستان فریدون شهر خبرداد.

وی افزود: با توجه به کوهستانی و سردسیر بودن، وسعت شهرستان، جاده های مواصلاتی مخاطره آمیز خصوصا در فصل زمستان، بارش های سنگین برف و دمای زیر صفر درجه، این طرح در شرایطی ویژه در این شهرستان در حال اجرا می باشد.

اصلانی با اعلام اینکه خدمت رسانی در حوزه دامپزشکی همیشه چالش برانگیز بوده، یکی از چالش های قابل توجه در این شهرستان در فصول سرد سال را رعایت دمای مناسب واکسن در زمان واکسیناسیون دانست و افزود: در زمستان دمای هوا در شهرستان فریدون شهر تا پایین تر از 20 درجه سانتیگراد زیر صفر می رسد که باعث یخ زدگی واکسن در سرنگ های تزریق در زمان واکسیناسیون و حتی شکستن شیشه های واکسن می گردد که به منظور جلوگیری از این مشکل نیاز به حفظ دمای مناسب بر خلاف معمول می باشد.

در پایان سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان فریدون شهر ضمن اشاره به اینکه در آذر و دی ماه سال جاری تعداد 190 هزار راس دام سبک عشایری در قالب اردوی جهادی در مناطق قشلاقی استان خوزستان علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی گردیدند اعلام کرد پیش بینی می شود با اجرای این طرح تعداد 130 هزار راس دام سبک و 8 هزار راس دام سنگین در این شهرستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شوند.