عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه حمایت از انبوه سازان اقدام مفیدی است که باید از سوی دولت به ویژه تیم اقتصادی آن در دستور کار قرار بگیرد، گفت: در صورتی که سیاست تسهیلات دهی بانک ها موافق جو حاکم بر بازار و همسو با مطالبات مردم از حیث نرخ سود بانکی باشد بازار مسکن درگیر تحول مثبت خواهد شد.
حمیدرضا فولادگر با اشاره به تاثیر پذیری بازار از تحولات بازار مسکن، اظهار داشت: در صورتی که سیاست گذاری ها به سمت و سوی ایجاد تحول در بازار مسکن ختم شوند به طور حتم آینده اقتصاد کشور خروج از رکود خواهد بود.
وی با بیان اینکه بانک ها می توانند بهترین اهرم برای خروج مسکن از رکود باشند، افزود: در صورتی که سیاست تسهیلات دهی بانک ها موافق جو حاکم بر بازار و همسو با مطالبات مردم از حیث نرخ سود بانکی باشد بازار مسکن درگیر تحول مثبت خواهد شد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر اینکه بانک ها نباید رقیب بخش خصوصی باشند، گفت: اگر بانک ها به عنوان حامی برای بخش های مختلف اقتصادی فعال باشند جو رقابت ناسالم که به وضعیت بغرنج فعلی اقتصاد منجر شده از بین می رود.
وی با بیان اینکه حمایت از انبوه سازان اقدام مفیدی است که باید از سوی دولت به ویژه تیم اقتصادی آن در دستور کار قرار بگیرد، تصریح کرد: در صورتی که انبوه سازان برای ساخت و ساز بیشتر تشویق شوند علاوه بر ایجاد شغل در گستره وسیع توازن میان عرضه و تقاضای مسکن برای تعادل قیمتی در این بازار نیز رخ خواهد داد.
فولادگر با تاکید بر اینکه ارایه تسهیلات با نرخ سود پایین می تواند بخش مسکن را از رکود فعلی دور کند، گفت: دولت باید نرخ سودی را برای تسهیلات مسکن در نظر بگیرد که همسو و متناسب با تورم باشد تا اثرگذاری آن در بازار بیشتر شود.
وی یادآور شد: تعامل دولت و مجلس در ساماندهی بازار مسکن می تواند اقتصاد کشور را از بن بست فعلی خارج کند از این رو باید تیم ویژه ای از این دو قوه برای پیگیر وضعیت این بخش باشد.