معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: در حال حاضر سه کارخانه بزرگ لبنی در سطح استان اصفهان موفق به دریافت کد IR شده‌اند و می‌توانند محصولات خود را به سایر دنیا صادر کنند.

به گزارش اقتصادبازار به نقل از ایسنا، امیرحسین افیونی در جمع خبرنگاران با اشاره به دو رویکرد جدید در تولیدات دامی به لحاظ کمی و کیفی در سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: خوشبختانه استان اصفهان در تولید محصولات پروتینی در جایگاه مناسبی در سطح کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات محصولات لبنی استان در سال گذشته از رشد 80 درصدی نسبت به سالهای 91 و 92 روبرو بوده است، گفت: در حال حاضر سه کارخانه بزرگ لبنی در سطح استان اصفهان موفق به دریافت کد IR شده‌اند و می‌توانند محصولات خود را به سایر دنیا صادر کنند.

معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با اشاره به اهمیت زنجیره‌ها که نقش مهمی در توسعه کیفی و افزایش بهره‌وری واحدهای تولیدی دارد، ادامه داد: بدون شک انجام زنجیره‌های تولید، زمینه کاهش قیمت تمام شده محصولات می‌شود و می‌تواند بسیاری از مسائل تولید را برطرف کند.

افیونی به اشاره به اینکه زنجیره‌های تولیدی مورد تاکید وزیر جهاد کشاورزی است، گفت: خوشبختانه سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان توانسته است در این خصوص تولیدات شیر و تخم مرغ را به صورت زنجیره‌ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: درصدد هستیم زنجیره گوشت مرغ ، قرمز و عسل را نیز در دستور کار قرار دهیم تا از این طریق دست واسطه‌ها حذف شود.

برخورد با فروشندگان غیر مجاز سموم در سطح استان

هم‌چنین معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: یکی از استانهایی که در سال گذشته و جاری توانسته عملکرد مناسبی در زمینه مبارزه با سن داشته باشد استان اصفهان است.

اصغر محسن‌زاده‌کرمانی اضافه کرد: در حال حاضر 210 هزار تن گندم از تولیدکنندگان خریداری شده و سازمان جهادکشاورزی استان درصدد ساماندهی فروشندگان غیرمجاز سموم است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با 155 فروشنده غیرمجاز سموم برخورد کرده‌ایم،گفت: در حال حاضر میزان فروشندگان غیرمجاز سموم در سطح استان به 25 مورد رسیده است و درصدد هستیم حذف آنها در سال جاری هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه تا کنون بیش از 90 هزار هکتار از مجموع 120 هکتار اراضی استان که به کشت غلات اختصاص یافته سم پاشی شده‌اند، گفت: البته در این خصوص نیاز به تجهیزات و امکانات بیشتری داریم تا فعالیتها را ادامه دهیم.

محسن زاده کرمانی با اشاره به خریداری 297 دستگاه تراکتور و 571 قطعه کشاورزی اضافه شده به سازمان جهادکشاورزی استان افزود: در سال 95 تا کنون 7 هزار تن بذر گندم، 2 هزار تن بذر جو داشته‌ایم و همچنین در زمینه توزیع کشت دانه‌های روغنی در سال جاری یک هزار و 200 تن کلزا و یک هزار و 200 تن گلرنگ خریداری شده است.