اقتصاد بازار: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با پیگیری های صورت گرفته در لایحه بودجه 96 سهم مالیاتی استان به 6300 میلیارد تومان کاهش یافت.
حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با اقتصاد بازار، افزود: با پیگیری دکتر اکبری رئیس سازمان برنامه و بودجه اصفهان، یک هزار میلیارد تومان از سهم مالیاتی استان در بودجه سال 96 کاسته شد.
وی تاکید کرد: قرار بود سهم مالیاتی استان به 7500 میلیارد تومان برسد که با پیگیری های صورت گرفته به حدود 6300 میلیارد تومان در بودجه سال آتی کاهش یافت.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس نیز در خصوص نامه مجمع نمایندگان استان اصفهان به رئیس جمهور و پیشنهاد "برداشت یک میلیار دلار از صندوق توسعه ملی برای احیای زاینده‌رود" گفت: این نامه به دنبال اینکه در بودجه 96 هیچ رقمی برای احیای زاینده رود تخصیص نیافته، تنظیم شده است.
وی با تاکید بر اینکه در خصوص تامین آب اصفهان دو اقدام باید صورت گیرد، گفت: اصل تامین آب برای اصفهان انجام شود همچنین فعال سازی و تکمیل پروژه سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ که شامل 14 شهرستان، 56 شهر و 300 روستاست به سرعت عملیاتی شود.
حاجی دلیگانی با انتقاد بر اینکه در بودجه 96 به دلیل عدم پیگیری مسئولان استانی، رقمی برا احیای رودخانه زاینده رود درنظر گرفته نشده است، تصریح کرد: متاسفانه سازمان برنامه و بودجه در پیوست بودجه سال 96، برای پروژه سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ نیز رقمی تخصیص نیافته در حالیکه این یکی از نیازهای اساسی استان اصفهان است.