اقتصاد بازار: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: روز گذشته تصفیه خانه باباشیخعلی وارد مدار شد و امروز مشکلی برای تامین آب شرب اصفهان وجود ندارد.
هاشم امینی در گفتگو با اقتصاد بازار با بیان اینکه بعد از بالا رفتن کدورت آب به حدود 40 درصد به دلیل سیلابی شدن زاینده رود، حدود ساعت 16 روز گذشته تصفیه خانه باباشیخعلی دوباره به طور کامل وارد مدار شد، بیان داشت: از همان ساعت تا پایان شب برخی از نقاط اصفهان دچار افت فشار آب و یا در ارتفاعات دچار قطعی آب بودند که این به دلیل پر شدن شبکه آب بود و امروز وضعیت فشار آب شهر اصفهان بسیار خوب و نرمال است.
وی با اشاره به اینکه به طور معمول، آب از تصفیه خانه در مخازن شهر اصفهان ذخیره می شود که به دنبال این اتفاق مخازن ذخیره آب اصفهان همان ساعات اولیه خالی و این موجب قطعی آب شد، افزود: با سیلابی شدن زاینده رود60 درصد تصفیه خانه باباشیخعلی از مدار خارج شد و قادر به تصفیه آب به دلیل کدورت نبود.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، با وارد مدار شدن تصفیه خانه باباشیخعلی از شب گذشته ذخیره منابع آبی اصفهان به وضعیت ایمن رسیده است.
وی با اشاره به اینکه سد چم آسمان آب مورد نیاز تصفیه خانه باباشیخعلی را تامین می کند، افزود: زمانی که کدورت آب به دلیل سیلابی شدن رودخانه زاینده رود بالا می رود آب قابل ارسال برای تصفیه به باباشیخعلی نیست.
امینی با تاکید بر اینکه متولی حل این مشکل شرکت آب و فاضلاب نیست چرا که مدیریت زاینده رود بر عهده شرکت آب منطقه ای اصفهان است، گفت: ما تنها از نقطه ای که تونل به تصفیه خانه اصفهان منتهی می شود را مدیریت می کنیم؛ بنابراین شرکت آب منطقه ای باید تدابیر لازم را برای کاهش این معضل اتخاذ کند.
وی در خصوص اینکه چرا شهرهای کوچک کمتر قطعی و افت فشار آب را احساس کردند، بیان داشت: منابع آبی شهرهای کوچک پر بود و با توجه به جمعیت پایین آنها، کمتر افت فشار آب ناشی از خروج تصفیه خانه باباشیخعلی را احساس کردند.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه منابع ذخیره آبی اصفهان جوابگوی جمعیت 2 میلیون نفری آن نیست در عرض چند ساعت مخازن اصفهان خالی شد و مردم با قطعی آب مواجه شدند.