اقتصاد بازار: اختلافات محرم نویدکیا با سپاهان، دیگر به روزهای ناامید کننده‌ای رسیده بود و حتی خوشبین‌ترین هواداران این تیم نیز تا هفته پیش، بازگشت کاپیتان خود به باشگاه اصفهانی را تقریباً غیر ممکن می‌دانستند. با این حال، با گذشت یکی دو ماه از مصاحبه تند کاپیتان سپاهان، او با وساطت و پادرمیانی بزرگان تیم(!) دوباره به جمع طلایی‌پوشان بازگشت.
نویدکیا، بعد از چندین هفته کش‌مکش و بعد از آنکه با گفتگوی جنجالی خود در برنامه 90، همه هست و نیست باشگاه سپاهان و فوتبال اصفهان را به باد انتقاد گرفت، شنبه هفته پیش، در استقبال چندصد نفری هواداران طلایی‌پوش به تمرینات این تیم اضافه شد. او در شرایطی به تیمش بازگشته بود که در این مدت قریب به اتفاق همه، بر این باور بودند با توجه به اتفاقات گذشته، دیگر راهی برای حضور کاپیتان در جمع طلایی‌پوشان نبوده و نخواهد بود و بازگشت کاپیتان به تمرینات سپاهان، به عنوان یک معجزه قلمداد می‌شد.
محرم، از دوران نوجوانی و جوانی خود یک فوتبالیست خاص و حساس در فوتبال ایران به شمار می‌رفته است. هموکه بازیکنی با اصالت اصفهانی به حساب نمی‌آید اما با توجه به حضور نزدیک به سه دهه‌اش در شهر اصفهان، حالا دیگر یک اصفهانی به شمار می‌رود. البته همین کاپیتان همیشه معترض طلایی‌پوشان در پایان فصل گذشته با گفتگوی جنجالی خود، به اندازه تمام سال‌هایی که با کمترین حاشیه برای سپاهان به میدان رفت، برای این تیم حاشیه درست کرد.
این بازیکن اما حالا دوباره به جمع طلایی‌پوشان اصفهان بازگشته تا ثابت کند او همچنان رکورد عجیب‌ترین و شاید خاص‌ترین بازیکن فوتبال ایران را به خود اختصاص داده است. او اما، بعد از بازگشت به جمع سپاهانی‌ها، در نامه عذرخواهی خود از هواداران و پیشکسوتان این تیم، باز هم توپ اتفاقات فصل گذشته و اقداماتش را به میدان مدیران باشگاه انداخت و عنوان کرد که تمام کارهای او به خواسته مدیران باشگاه بوده. با این حال سئوال اینجاست که آیا مصاحبه آتشین او نیز به خواست مدیران باشگاه و به عنوان کاپیتان و یک دلسوز باشگاه صورت گرفته است؟! آیا محرم که با مصاحبه خود بنیان‌های باشگاه را زیر و رو کرده، او که بیش از 17 سال در فوتبال ایران به میدان رفته، با آثار این تصمیمش آشنا نیست؟!
بازگشت این نابغه فوتبال، حالا در سکوهای سپاهان دوباره شور و هیجان به پا کرده و هواداران نصف‌جهان را به تمرینات فراخوانده است. تیم ویسی امسال اما ستاره چندانی ندارد و شاید محرم آخرین امید عبدالله برای تهییج دوباره هواداران سپاهان باشد. با این حال، سرمربی جوان سپاهان به خوبی می‌داند که محرم نویدکیا یک بار در زمانی که او هم‌بازیش در سپاهان به شمار می‌رفت، از او پیشی گرفته است.
نباید فراموش کرد محرم در 21 سالگی و به تشخیص فرهاد کاظمی، کاپیتان تیمی شد که ادموند بزيك، لئون استپانيان، مسعود خادمي، سعيد رمضاني و بازیکنان باتجربه بسیار دیگری نظیر همین عبدا... ويسي را در ترکیب تیمش داشت و اتفاقاً با همین تیم قهرمانی مسابقات لیگ برتر را به دست آورد.
شاید به همین دلیل است که در برخی جمع‌های خصوصی سپاهان، ترس ویسی از محرم به عنوان یکی از دلایل اصلی تأخیر این بازیکن در بازگشت به تمرینات طلایی‌پوشان اصفهان عنوان می‌شده است، ترسی که اگرچه با استقبال بسیار گرم عبدالله از محرم، کمتر به چشم آمد، اما همیشه سایه آن بر سر سرمربی جوان طلایی‌پوشان خواهد بود.