اقتصاد بازار: با نزدیک شدن به زمان آغاز مسابقات لیگ برتر، عدم برگزاری این رقابت‌ها در ورزشگاه نقش‌جهان و عدم تکمیل آن، به طور قطع، یکی از چالش‌های مدیران باشگاه اصفهانی در بازی‌های نخست به شمار خواهد رفت.
ساخت استادیوم نیمه‌کاره نقش‌جهان از سال گذشته و پس از تفویض مدیریت به شرکت فولاد مبارکه، روند پرسرعتی را طی کرده بود و این روزها به مراحل پایانی تکمیل خود نزدیک‌تر شده است. با این حال و در شرایطی که استاندار اصفهان، دو ماه پیش، تیر را به عنوان زمان پایانی تکمیل ورزشگاه نقش‌جهان عنوان کرده بود، به نظر می‌رسد روند ساخت آن در حال حاضر امیدواری لازم را برای بهره‌برداری تا آغاز لیگ برتر را به دنبال ندارد.
پیش از این قرار بود که ورزشگاه نقش‌جهان تا پایان خرداد به بهره‌برداری رسیده و تکمیل شود اما اتفاقات مختلفی نظیر نبود جنس خاصی از سازه‌های فلزی، کمبود بوده و تأخیر در پرداخت‌ها، اعتصاب چند هفته‌ای کارگران به دلیل مشکلات مالی و مسائل اقتصادی صنعت فولاد کشور، همه و همه باعث شد که ورزشگاه نقش‌جهان در زمان مقرر به بهره‌برداری نرسد و در فاز بعدی، تیرماه به عنوان زمان ساخت آن عنوان شود.
عقب ماندن ساخت ورزشگاه در ماه‌های بعدی و البته سختی کار ساخت اما در نهایت باعث شد که مسئولان، تکمیل آن را به هفته‌های ابتدایی لیگ برتر موکول کنند اما اصغر باقریان، مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان، هفته گذشته اعلام کرد که این ورزشگاه برای نیم‌فصل نخست مسابقات لیگ برتر آماده نخواهد شد.
نباید از این موضوع غافل شویم که حضور یک شرکت خصوصی متمول در ساخت یک پروژه سنگین ورزشی به عنوان استادیوم بزرگ شهر اصفهان، در نوع خود اتفاق قابل تقدیری به شمار می‌رود و نباید کاری کرد که حضور شرکت‌های بزرگ اقتصادی در چنین پروژه‌هایی رفته رفته کمرنگ شود اما اتفاقات اخیر و مشکلات مختلف درباره ورزشگاه نقش‌جهان، همه و همه باعث شده که مردم اصفهان نسبت به این موضوع تا حدودی نگران و ناراحت باشند و خواستار تکمیل هرچه سریعتر نقش‌جهان بشوند.
به هر حال، با وجود حجم بالای کار ساخت نقش‌جهان، به نظر می‌رسد که امروز، ساخت آن در مراحل پایانی قرار دارد و در صورتی که عزم مسئولان بر تکمیل هرچه سریعتر آن معطوف شود، می‌توان در پایان تابستان، به بهره‌برداری از این ورزشگاه امیدوار بود. با این حال، اگر بودجه در زمان مقرر تزریق نشود و پیمانکار فعلی آن نیز کار را به پرداخت بودجه‌های مورد نیاز موکول کند، شاید تکمیل این آرزوی دیرینه مردم اصفهان از تابستان نیز عبور کند.