اقتصاد بازار: تقاطع غیرهمسطح 25 آبان نیز به دلیل حجم بالای ترافیک خیابان کاوه و تلاقی آن با حلقه دوم حفاظتي شهر اصفهان در تکمیل مسیر BRT، تسهیل عبور و مرور خط شرق به غرب و کم کردن بار ترافیکی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
محمد مارانی، راننده بخش خصوصی شرکت اتوبوسرانی است که روزانه مسافران بسیاری را در همین مسیر جابه جا می کند در خصوص تکمیل پروژه 25 می گوید: قبل از شروع این پروژه کافی بود یک عکس هوایی از این مسیر بگیرید تا متوجه شوید چطور وسایل نقیله برای مراجعت به خیابان های باهنر و آیت الله ادیب پشت سر هم قطار می شدند. او ادامه می دهد: واقعاً خوشحالم که این پروژه در این مسیر اجرا می شود البته اکنون برای اجرای این پروژه ترافیک زیادی ایجاد شده به خاطر همین برای افتتاح آن روزشماری می کنم.
براتعلی گیاهچین، پیرمرد 60 ساله معروف محله خوابجان با آن دوچرخه ساده و قدیمی اش که به یاد ایام قدیم هنوز هم در کوچه و خیابان دوچرخه سواری می کند درباره پروژه 25 آبان می گوید: شاید باور نکنید که قبل از شروع این پروژه چقدر شاهد زخم خوردن چند خانواده از تصادف های صورت گرفته در این مسیر بودم. مدت ها دعا دعا می کردم تا التیامی برای این زخم پیدا شود و حالا هربار که از کنار کارگران مشغول کار در این پروژه می گذرم بی اختیار دست دعایم به سمت آسمان برای دست اندرکاران چنین پروژه هایی بلند می شود.
حشمت زمانی، مشاور املاک این محله نیز که به قول خودش شپش در جیب هایش پشتک بالانس می زده اند و حالا که چندماهی از شروع این پروژه می گذرد سر از پا نمی شناسد در آستانه نوشتن معامله ای چندصد میلیونی است که کمیسیون خوبی نصیبش می کند.
پروژه های شهری به دلیل رونق مناطق، ارزش افزوده بسیاری برای محدوده اجرای طرح دارند، تقاطع غیرهمسطح 25 آبان نیز علاوه بر کاهش ترافیک محدوده خیابان کاوه و تسهیل عبور و مرور خط شرقی به غربی در رونق این محدوده بسیار تاثیرگذار است.

پروژه 25 آبان از تکنولوژی و مزیت های پیشرفته تری برخوردار است
شهرام وقاري مدیر پروژه 25 آبان در خصوص این پروژه می گوید: طول این پروژه شرقی – غربی 310 متر و عرض آن از 24 تا 29.5 متر است که مسیری برای رفت و برگشت اتوبوس های BRT نیز روی پل پیش بینی شده است. وی اضافه می کند: ارتفاع این پل 9 متر است که 160 شمع در 8 پایه و 16 ستون، 310 متر عرصه پل را نگهداری می کند.
مدیر پروژه تقاطع غیر همسطح 25 آبان اظهار می کند: این پل برای اولین بار با دهانه 64 متر کابلی به صورت پیش تنیده خواهد بود که نسبت به پل های اجرا شده قبلی در شهر اصفهان از تکنولوژی و مزیت های پیشرفته تری برخوردار است.

بهره برداری از پروژه 25 آبان تا پایان مردادماه
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در این باره گفت: پروژه تقاطع غیر همسطح 25 آبان یکی از تقاطع های مهم حلقه دوم حفاظتي شهر اصفهان به شمار می رود که ضرورت اجرای آن به لحاظ اینکه با خط یک مترو اصفهان در مسیر شمال به جنوب برخورد دارد دو چندان شده است.
ایرج مظفر تصریح کرد: به دلیل حجم ترافیک در این محدوده اجرای پروژه بسیار سخت است و باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان می شود، بنابر این امیدواریم بتوانیم با سرعت بالا این پروژه را تا پایان مردادماه در اختیار شهروندان قرار دهیم.

سرعت تکمیل ابرپروژه ها بالاست
شهردار اصفهان با بیان اینکه ابرپرو‌ژه‌هایی که در دست ساخت است، سرعت تکمیل بسیار بالایی دارند، افزود: برای مثال پروژه 25 آبان نخستین تقاطع غیرهمسطحی است که با چنین عرض و دهانه‌ای ساخته شده و در دو ماه آینده در دسترس مردم قرار می‌گیرد، همچنین تقاطع غیرهمسطح استقلال که پروژه عظیمی با چندین پل روگذر و زیرگذر بوده، در آذر ماه افتتاح می‌شود. مهدی جمالی‌نژاد از افتتاح پروژه نمایشگاه‌ بین‌المللی تا پایان سال خبر داد و گفت: این پروژه سرعت ساخت بسیار بالایی دارد و فاز نخست پروژه نمایشگاه‌های بین‌المللی تا پایان سال تکمیل خواهد شد. وی با ابراز اینکه پل فلزی به یک پل منحصربه‌فرد و شاخص تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: عملیات تعریض این پل با جدیت پیگیری می‌شود و تا شش ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
جمالی‌نژاد با اظهاراینکه امیدواریم سالن اجلاس تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد، گفت: فاز نخست این پروژه که شامل سالن اجلاس است مراحل نهایی خود را طی می‌کند.