اقتصاد بازار: فرماندار اصفهان گفت: توزیع آب شرب در روستاهای شرق این شهرستان باید مدیریت شود تا برخی از روستاهای این منطقه با کمبود یا قطعی شبکه آب شرب مواجه نشوند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار فضل الله کفیل در جلسه هماهنگی تامین و توزیع آب شرب روستاهای شرق اصفهان افزود: شبکه توزیع آب شرب روستاهای شرق اصفهان باید به گونه ای مدیریت شود که روستاهای بالادست این منطقه بخاطر زیاده خواهی و مصرف بیش از حد روستاهای پایین دست، با قطعی شبکه روبرو نشوند. وی اظهارکرد: در این راستا، شوراهای روستاها و دهیاران نیز باید همکاری جدی داشته باشند و ساکنان محل را به صرفه جویی و مصرف بهینه آب تشویق کنند.
فرماندار اصفهان از خشکسالی و کمبود آب به عنوان دو مشکل اساسی استان نامبرد و گفت: هنوز عده ای خسکسالی و کمبود آب را باور نکرده اند و در مصرف بیش از حد یا نا مناسب این مایع حیاتی تجدید نظر نکرده اند. وی افزود: بخشداران و مسئولان آبفا روستایی استان باید با مشترکان پرمصرف در روستاهای شهرستان بویژه شرق اصفهان برخورد جدی کنند و اجازه ندهند این مشترکان در شبکه توزیع آب شرب روستاها اخلال کنند.
کفیل با بیان اینکه تامین آب شرب بهداشتی در اولویت برنامه های مسئولان شهرستان قرار دارد، اظهارکرد: برخی از مشترکان روستایی بدون در نظر گرفتن اهمیت آب شرب بهداشتی و کمبود این مایع حیاتی، از آن برای مصارف دیگر از جمله دامداریها استفاده می کنند و مشکلاتی را برای شبکه توزیع آب شرب بهداشتی روستاها بوجود می آورند. وی افزود: این درحالیست که این مشترکان از طریق تانکر و سایر وسایل نقلیه می توانند آب مورد نیاز دامداری های خود را تامین کنند.
فرماندار اصفهان تصریح کرد: آبفا روستایی با شناسایی مشترکان پرمصرف باید به این مشترکان اخطار دهد و در صورت لزوم اقدام به قطع اشتراک آنها نماید. وی در ادامه خواستار صرفه جویی و استفاده بهینه از آب شرب بهداشتی توسط شهروندان بویژه روستائیان شد و افزود: چنانچه شهروندان و روستائیان در مصرف این مایع حیاتی 20 درصد صرفه جویی کنند با کاهش فشار شبکه آب شرب و یا قطعی آب مواجه نخواهیم شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی (آبفار) استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه آمار مشترکان این شرکت مربوط به سال 78 است، تصریح کرد: شمار مشترکان آبفار استان اصفهان به روز رسانی نشده است.
محمد حسین قرائتی بااشاره به اینکه آمار مشترکان آبفار استان اصفهان در شرق اصفهان در سال 78، 70 هزار مشترک بوده است، افزود: این آمار هم اکنون به 114 هزار مشترک افزایش یافته است. وی بااشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب ( آبفا) استان اصفهان متولی تامین آب شبکه توزیع آب شرب روستاهای شرق است، تصریح کرد: به رغم افزایش جمعیت روستاها و مشترکان روستاهای شرق استان، میزان آبی که در اختیار آبفار استان برای توزیع در روستاهای شرق اصفهان قرار گرفته از سال 78 تاکنون افزایش نیافته است.