اقتصاد بازار: نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیته احیای زاینده رود هنوز تشکیل نشده است گفت: انتقال آب از سمیرم خشکسالی را تشدید می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، اصغر سلیمی با اشاره به بحران آب در اصفهان اظهار داشت: پنجشنبه هفته گذشته جلسه‌ای در شورای اداری استان با حضور نمایندگان استان اصفهان در مجلس برگزار شد تا تصمیم‌گیری‌هایی درباره اولویت قرار دادن بحران آب و دیدار با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان داشته باشیم و این بحث را به صورت جدی پیگیری کنیم. وی درباره وضعیت کمیته‌ احیای زاینده‌رود که قرار بود در ماه‌های گذشته در تهران تشکیل شود، افزود: این کمیته بنا به دلایلی هنوز تشکیل نشده ولی اقداماتی شخصی توسط بعضی از نمایندگان در این باره انجام شده اما هنوز اقدامی یکپارچه در این زمینه صورت نگرفته است.
نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت باغات این شهرستان در دوران خشکسالی و آبرسانی به آن‌‌ها، همچنین مشکلات موجود شهرستان ناشی از کمبود آب بیان کرد: در منطقه سمیرم سالانه بیش از یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب آب از حوضه آبریز خارج می‌شود و این در حالی است که 13 هزار و 700 هکتار از درختان این منطقه در حال خشک شدن است. سلیمی با اشاره به طرح‌های مطرح شده انتقال آب از منابع آبی شهرستان سمیرم تصریح کرد: اجرای طرح‌های مطرح شده سبب می‌شود که کشاورزی در شهرستان سمیرم با مشکلات بیشتری مواجه شود ولی دلیل مطرح شدن این طرح‌های بدون مطالعه و برنامه‌ریزی را می‌توان وجود افراد به نام استان کرمان در شورای تصمیم‌گیری کشور بیان کرد.
وی ادامه داد: این در حالی است که می‌توان با انتقال 10 کیلومتری آب از این منابع، باغ‌های مناطق اطراف سمیرم که در حال خشک شدن هستند را نجات داد. وی درباره بعضی از بی‌عدالتی‌های انجام شده در زمینه برداشت آب و انتقال آب استان اصفهان به دیگر استان‌‌ها گفت: در سال‌های گذشته قانونی تصویب شده که طی آن برداشت از سر شاخه‌های رود کارون ممنوع می‌شود که شهرستان سمیرم هم مشمول رعایت این طرح است و این در حالی است که به علت پر شدن سد‌های خوزستان از آب این رود، دریچه‌های سد را باز کردند تا آب اضافی خارج شود.
سلیمی ادامه داد: این قانون در حالی وضع شد که بیشتر درختان سمیرم در حال خشکیدن است و همچنین استان فارس نیز درخواست ساخت سد و انتقال بیش از 50 درصد آب منطقه سمیرم را به این استان ارائه داده است.