اقتصاد بازار: مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: برای احداث پروژه آزادراه شرق اصفهان بطول 93 کیلومتر 8 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده که با احداث آن، مشکلات ترافیکی شهر اصفهان مرتفع خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان درخصوص احداث آزادراه شرق اصفهان، بیان داشت: با توجه به مصوبه اخذ شده از هیات دولت جهت احداث این پروژه عظیم، قراردادسرمایه گذاری با شرکت آتیه صبا وابسته به صندوق بازنشستگی جهت احداث قطعه اول و دوم منعقد و عملیات اجرایی قطعه 1 از ابتدای مردادماه آغاز می شود.
وی اظهار داشت: احداث این آزادراه در استان اصفهان در رفع مشکلات ترافیکی شهر اصفهان، کم کردن زمان سفر، کاهش آلاینده های ناشی از حمل ونقل، حفظ محیط زیست، تسهیل در تردد از طریق کریدور شمال – جنوب و کاهش تلفات جاده ای بسیار موثر و دارای اهمیت است.
غلامی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان تیرماه سال جاری پیمانکاران هر دو قطعه مشخص و پیش بینی می شود قطعه اول و دوم طی دو سال آینده به بهره برداری برسد.
مدیرکل راه وشهرسازی بیان داشت: با دعوتی که از مقام عالی وزارت راه وشهرسازی صورت گرفته امید است آغاز عملیات اجرایی این پروژه رسما از اواخر تیرماه شروع شود.
وی گفت: اخذ مجوزات لازم برای تسویه حساب با سرمایه گذار قبلی و توافق با سرمایه گذار جدید و عوامل دیگرباعث تاخیر در احداث این پروژه گردیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: برای هر سه قطعه پیمانکار جداگانه در نظر گرفته شده که هر سه پیمانکار می توانند همزمان و به صورت دوشیفت عملیات اجرایی را آغاز نمایند. مبلغ قرارداد با سرمایه گذار برای احداث قطعه 1 و 2 این پروژه 3300 میلیارد ریال و قطعه سه این پروژه با توجه به کوهستانی بودن وعبور از منطقه حفاظت شده کلاه قاضی نیاز به احداث تونل و پل بزرگ بر روی رودخانه زاینده رود دارد که حدود 4500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با احتساب این مبلغ، برای کل پروژه حدود 8000 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که در این راستا مقدمات مشارکت قطعه سه و توافقات اولیه با شرکت آتیه صبا انجام گردیده که ظرف 3 ماه آینده اعلام خواهد شد.
گفتنی است؛ پروژه آزاد راه شرق اصفهان بطول 93 کیلومتر از آزادراه اصفهان – کاشان شروع و به پلیس راه مبارکه ختم می شود. قطعه اول این پروژه از آزادراه اصفهان – کاشان تا جاده اردستان – اصفهان بطول 30 کیلومتر، قطعه دوم از کیلومتر 30 تا بزرگراه اصفهان – نایین بطول 33 کیلومتر و قطعه سوم از کیلومتر 63 تا بزرگراه اصفهان – شیراز بطول 30 کیلومتر انجام خواهد شد.
نزدیک به یک دهه توقف، عملیات اجرایی قطعه 1 و 2 آزاد راه شرق اصفهان بطول 63 کیلومتر آغاز می گردد.