اقتصاد بازار: رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: اگر تمام دستگاه‌هاي فرهنگي و اجرايي مانند شهرداري، ميراث فرهنگي و ارشاد اسلامي با هماهنگی هم فعاليت‌هايي را در راستای ارتقای وضعيت فرهنگي شهرها و توجه به ميراث گران‌بهاي آنها انجام دهند در بهبود ارتقا وضعيت شهرها موثر است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار غلامعلي حداد عادل در حاشیه بازديد از خانه تاريخي استاد جلال‌الدين همايي اظهار کرد: فرهنگ در شهرها و استان‌هاي مختلف به عنوان يك اصل مهم و اساسي به حساب مي‌آيد و از همين رو بايد توجه وي‍ژه‌اي نسبت به اين مسئله داشت چرا كه حفظ و نگهداري از آن به معناي حفظ يك سرمايه بزرگ براي آيندگان است. وي ادامه داد: مديريت شهرها بايد در راستاي حفظ، بهسازي و نوسازي اماكن مختلف فرهنگي و تاريخي تمام توان خود را به كار گرفته تا شهر بتواند بدنه و فرهنگ خودش را حفظ كرده و آن را به نسل‌هاي آينده منتقل كند.
نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی بيان كرد: در شرايط فعلي اگر تمام دستگاه‌هاي فرهنگي و اجرايي مانند شهرداري، ميراث فرهنگي و ارشاد اسلامي با هماهنگی هم فعاليت‌هايي را در راستای ارتقای وضعيت فرهنگي شهرها و توجه به ميراث گران‌بهاي آنها انجام دهند در بهبود ارتقا وضعيت شهرها موثر است. وي افزود: سرمايه‌هاي معنوي مانند فرهنگ به عنوان ميراث گران‌بهای شهر نيازمند يك مديريت توانمند و قادر بوده كه اگر اين شرايط به خوبي صورت گيرد، به خودي خود اين شيوه مديريتي در كشور به عنوان يك الگوي مناسب براي مديريت واحد شهر معرفي مي‌شود.
حداد عادل اضافه كرد: اصفهان نيز با توجه به سرمايه‌هاي مختلف معنوي داراي ظرفيت‌هاي بسياري است كه در شرايط فعلي با رويكرد نوين و جديدي كه در اين راستا به كار گرفته شده مي‌توان اين شهر را به عنوان يكي از شهرهاي الگو در زمينه مديريت فرهنگي و سرمايه‌هاي معنوي معرفي كرد.