اقتصاد بازار: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: راه اندازی تونل آکواریوم اصفهان علاوه بر اینکه یک فعالیت گردشگری محسوب می شود از نظر اقتصادی صرفه مادی دارد، یک کار آموزشی و فرهنگی ارزشمند است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار معصومه ابتکار در بازدید از تونل آکواریوم اصفهان، اظهار کرد: ایجاد طرح آکواریوم اصفهان اقدام ارزنده ای است که نقش مهمی در آموزش و آشنایی مردم با ارزش دریاها، تنوع زیستی و گونه های مختلف آبزیان دارد. وی با بیان اینکه دریاها نقش مهمی در محیط زیست گیاهی و جانوری، تولید غذا و دارو، حفظ اقلیم دنیا، گردشگری و اقتصاد جهانی دارند؛ خاطرنشان کرد: راه اندازی این مجموعه علاوه بر اینکه یک فعالیت گردشگری است و حتما از نظر اقتصادی صرفه مادی دارد، یک کار آموزشی و فرهنگی ارزشمند است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، با اشاره به اینکه ما در ایران دریاهای ارزشمندی نظیر خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر را داریم، تصریح کرد: امیدوارم مجموعه آکواریوم اصفهان بتواند موجب آشنایی و علاقه مندی بیشتر مردم با طبیعت و حفظ محیط زیست دریاها شود. وی گفت: متاسفانه دریاها آسیب پذیری بالایی در برابر تخریب، آلودگی و صید غیر مجاز دارند و این مسائل موجب شده است تا در این دریاها تنوع آبزیان و گونه های دریایی را از دست بدهیم و حتما این موضوع باید در جایی از مجموعه آکواریوم به این مسئله اشاره شود تا جامعه نسبت به آن آگاهی لازم را پیدا کند.
ابتکار با تاکید بر اینکه مردم باید بدانند آسیب پذیری دریاهای ما بسیار زیاد است؛ اضافه کرد: وقتی از دیدن زیبایی های موجود در دریاها لذت می بریم باید بدانیم که لاستیک ها و مواد پلاستیکی عامل قتل ماهیان هستند و اگر با این روند لاستیک ها وارد دریاها شوند، پیش بینی می شود تا 30 سال آینده تعداد قطعات پلاستیک دریاها از ماهیان بیشتر خواهد بود.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنم در کنار مجموعه ارزشمند آکواریوم اصفهان یک سری هشدارهای زیست محیطی راجع به آلودگی دریا، آسیب ها و مخاطراتی که انسان به دریاها وارد می کند داده شود تا نسبت به خطرات زیست محیطی دریاها و راه کارهای مقابله با آن آگاه سازی صورت پذیرد.