به گزارش اقتصاد بازار و به نقل از روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، قرارداد سهجانبه تأامین، انتقال و توزیع فرآوردههای نفتی حوزه شرکتهای زنجیرهای توزیع (برندینگ) بین شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، شرکت پالایش نفت اصفهان و شرکت راهبر ترابر انرژی امضا شد.
این قرارداد شنبه (۱ بهمن) با حضور جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی، علیاکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، محسن قدیری مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان و ابراهیم کاویانیپور، مدیرعامل شرکت راهبر ترابر انرژی امضا شد.
هدف از امضای این تفاهمنامه تقویت زیرساختهای زنجیره تأمین و توزیع فرآورده در کشور، مدیریت مصرف سوخت و کاهش تصدیگری دولت در حوزه نقل و انتقال فرآورده است.
جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی در این جلسه از زیر پوشش قرار گرفتن شرکتهای صاحب مجاری عرضه ازسوی تولیدکنندگان فرآورده خبر داد و گفت: شرکتهای صاحب مجاری عرضه در قالب نو طرح برندینگ، کار تولید را به موازات انجام میدهند که گام بزرگی در حوزه برندینگ به شمار میآید.
وی افزود: گام نخست این طرح در پالایشگاه تبریز بهصورت محدود آغاز و مقرر شد در یکی از کلانشهرها نیز اجرایی شود تا بتوانیم بهتدریج، ظرفیت انتقال را ایجاد و خود منطقه، فرآورده را عرضه کند.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی اضافه کرد: توزیع روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت در حوزه نیروگاهی، ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در بخش حمل و نقل، ۸۵ میلیون لیتر نفت گاز، ۱۵ میلیون لیتر در حوزه صنایع و حمل و نقل عمومی و تامین سوخت دیگر بخشها نظیر صنایع سیمان عدد بزرگی است که به لطف خداوند و تلاش همکاران من در مجموعه تولید و دحمل و نقل محقق شد و توانستیم شمالشرق کشور را بهصورت کامل پوشش دهیم.