به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، در نشست مدیران گروه صنایع خودروسازی بهمن با خبرنگاران که با موضوع "اقدامات توسعه ای گروه بهمن" در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اصفهان برگزار شد، رویکرد تولیدات گروه بهمن حاصل فعالیت سه شرکت بزرگ بهمن دیزل، اسنا و سیبا با تنوعی از محصولات مختلف از دوچرخ تا 18 چرخ با تمرکز بر ارتقای کیفیت، رضایتمندی مشتریان و رفاه مردم تشریح شد.
تکریم مشتری اولویت اصلی بهمن
بیوک علیمرادلو مدیر عامل شرکت بهمن در نشست خبری همزمان با یازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و پنجمین نمایشگاه تخصصی حمل و نقل و ترانزیت گفت: گروه بهمن طیف متنوعی از محصولات را روانه بازار کرده است و این شرکت از دو چرخ تا ۱۸چرخ را تولید میکند.
علیمرادلو اظهارداشت: محصولات ما با بالاترین کیفیت عرضه می شوند و به همین منظور تقاضا برای محصولات گروه بهمن زیاد است.
مدیرعامل گروه بهمن با تاکید بر اینکه امید داریم بتوانیم بزرگترین تجاری ساز شویم، اظهار داشت: اکنون در بخش تجاری بیشترین سهم به گروه بهمن تعلق دارد و در بخش مینی بوس درصد خوبی را در اختیار داریم و تنوع کشندههایی که در نمایشگاه در معرض نمایش قرار دادهایم، بیانگر ان است که در سال گذشته سرمایه گذاری بزرگی صورت گرفته است.
علیمرادلو با بیان آنکه امیدواریم اتوبوس شهری اسنا در خیاباهای اصفهان دیده شود، تصریح کرد: مدعی هستیم از نظر کیفیت بهترین اتوبوس را در بازار عرضه کردهایم.
توجه به کرامت مشتری به عنوان بالاترین ارزش در گروه بهمن نکتهای بود که علیمرادلو بدان اشاره و بیان داشت: از سال گذشته "واحدی به نام رضایت و خشنودی مشتریان" ایجاد و سعی کردیم با بررسی رویکرد تمام خودروسازان دنیا بهترین ها را بیاوریم به همین دلیل برای رضایت مشتری حساسیت بالایی داریم. تکریم مشتری اولویت اصلی بهمن است.
وی با تاکید بر اینکه مرکز خشنودی و رضایت مشتریان نشان می دهد که اولویت با مشتری است، ادامه داد: همچنین واحد CHC نیز با عنوان مرکز پاسخگویی مسولیت ارتباط مداوم با مشتری را عهده دار است ومعتقدیم، مشتری و خریدار محصولات گروه بهمن، از خانواده ماست و انتظار داریم که خانواده ما همیشه محصول ما را استفاده کند.
حفظ ارزندگی محصول، هدف اصلی گروه بهمن است
علیمرادلو همچنین با تاکید بر اینکه با داخلی سازی قطعات در تمام محصولات سعی می کنیم تا جایی که کیفیت دچار خدشه نشود، داخلی سازی کنیم، تصریح کرد: حفظ ارزندگی محصول هدف گروه بهمن است یعنی مصرف کننده از خرید محصول رضایت داشته باشد. در جایی که تیراژ کافی باشد به دنبال ساخت داخل هستیم و در جایی که وابستگی ما را کم کند باز سراغ ساخت داخل میرویم. شاسیهای خودروها را خودمان تولید میکنیم.
مدیرعامل گروه بهمن با تاکید بر اینکه روش قیمت گذاری محصولات بر اساس روش قیمت گذاری ستاد کنترل بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان است که بر اساس قانون اعمال میشود، تصریح کرد: اگر در صورتهای مالی گروه بهمن سود خوبی حاصل میشود، مرهون زحمات شبانه روزی نیروی انسانی است. افزایش قیمت خودروی بهمن را با خودروهای مشابه و لوازم خانگی مقایسه و تفاوت بازار با قیمت کارخانه را مشاهده کنید! بازار آمادگی دارد دیگنیتی را بالای یک میلیارد خریداری کند اما کارخانه آن را زیر یک میلیارد به فروش میرساند.
تقاضا و عرضه در بازار خودرو همخوانی دارد
در ادامه، حسین خضری مدیر عامل بهمن دیزل نیز با تاکید بر اینکه بهمن دیزل در حوزه خودروهای تجاری محصول تولید می کند، افزود: بهمن دیزل را با ایسوزو می شناسند. چند سالی است تنوع محصولات را افزایش دادیم و کامیونت فورس ۶ تن و ۸ تن را تولید کردیم و سپس کشنده امپاور تولید شد.
وی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم پاسخگوی نیاز کشور باشیم، گفت: اکنون مسولیت اجتماعی ما سنگینتر است. متاسفانه تقاضا و عرضه در بازار خودرو خیلی همخوانی ندارد.
خضری همچنین بیان داشت: یکی از سیاست های گروه بهمن که در بهمن دیزل هم دنبال می شود، مساله قیمت است. با توجه به قیمت و کیفیت، به روز بودن محصولات مهم است. تقاضا در محصولات ما نسبت به سایر خودروسازان بیشتر است. از این رو قصد ما این است با تولید بیشتر بتوانیم تعادلی در بازار ایجاد تا بتوانیم پاسخگوی بازار باشیم.
وی با بیان اینکه کامیون ۱۸ تن، ۲۶ تن و ۱۲ تن را در برنامه تولید شرکت بهمن دیزل داریم، افزود: هنوز کامیونت ۱۲ تن در بازار عرضه نشده است. البته عرضه این محصول جز برنامه های توسعه محصولی بهمن دیزل به شمار می رود.
خضری در ادامه با یادآوری این نکته که انواع کاربری در بهمن دیزل در حال تولید است، اظهارداشت: امسال ظرفیت تولید این محصول را افزایش خواهیم داد و مشتری محصول کاملی را تحویل خواهد گرفت.
مدیرعامل بهمن دیزل گفت: فضایی که گروه بهمن در نمایشگاه به خودش تخصیص داده است و محصولاتی که ما عرضه کردهایم، نشان میدهد به دنبال آن هستیم که بتوانیم پاسخگوی بازار باشیم. مینی بوس پگاسوس که در حوزه خدمات شهری ضمن آنکه جنبه تجاری برای ما دارد نیاز بازار را هم تامین میکند.
ورود محصول 12متری بهمن به ناوگان حمل و نقل شهری اصفهان
جلیل هاشمی مدیرعامل اسنا نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه گروه بهمن در بحث خدمات شهری رتبه نخست دارد، تصریح کرد: در صدد آنیم محصول جدید ۱۲ متری خود را به زودی به ناوگان حمل و نقل شهر اصفهان اضافه کنیم.
وی با تاکید بر اینکه اتوبوس دوازده متری اسنا یک نوآوری است، تصریح کرد: از لحاظ فنی می توان گفت بهترین اتوبوس در ایران و حتی اروپا است و توانستیم اتوبوسی را در اصفهان ارایه دهیم که از نظر رفاه مسافر و بصری مورد توجه بوده است.
وی در توضیح امکانات این اتوبوس نیز گفت: از نظر صندلی و کابین مسافر و راننده رضایت بخش است. در اتوبوس ها سیستم تهویه هوا راه اندازی شده است . هر مسافر سیستم شارژ موبایل دارد سیستم صندلی چرخدار تعبیه شده است و از نظر ایمنی تمام ساختارها لحاظ شده است. راننده می تواند حتی سقف اتوبوس را ببینید و از نظر ایمنی شرکت واحد می تواند رفتار راننده را رصد کند و این سیستم ها می تواند به افزایش رضایتمندی شهروندان منجر شود.
وی با تاکید بر اینکه اتوبوس ۱۸متری را وارد چرخه تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: همینطور تولید اتوبوس هایی با طول ۹ متری روانه شهرها خواهد شد و امیدواریم بتوانیم محصولاتی را تولید کنیم که منجر به افزایش رضایتمندی شهروندان گردد.
راه اندازی خط مونتاژ رباتیک بدنه SUV در بهمن اتفاق نوینی است
علی پورابراهیم رییس هیات مدیره بهمن موتور نیز در این نشست خبری با بیان اینکه نصب و راه اندازی خط پرس بدنه خودرو در سال گذشته صورت گرفته است، گفت: راه اندازی خط مونتاژ رباتیک بدنه های SUV در بهمن اتفاق نوینی است که تاکنون جسارت سرمایه گذاری برای خودروهای SUV صورت نگرفته بود و هم اکنون بهمن با ظرفیت ساخت ۱۵ بدنه در ساعت راه اندازی شده است.
وی همچنین گفت: انتقال خط وانت موجب ایجاد ظرفیت ۲۰هزار واحدی ایجاد شده و برنامه داریم تولید بهمن موتور تا سقف ۶۰هزار خودرو برسد که از این SUV است.
از فاز مونتاژ وارد مرحله طراحی می شویم
در ادامه این نشست خبری، آرمان موسوی مدیرعامل ایران دوچرخ با تاکید بر اینکه بالای 10 نوع محصول داریم، افزود: سه چرخه برقی و تریل پرشی ۲۵۰ سی.سی از محصولات ایران دو چرخ هستند. موسوی بیان کرد: هدف ما تنها گسترش سبد محصول نیست، بلکه می خواهیم از مونتاژ وارد مرحله طراحی و نوآوری شویم تا مشکلات موتورسیکلتهای برقی را به صورت ریشهای رفع شود.
وی با اشاره به اینکه استراتژی شرکت ایران دوچرخ عرضه محصولات با قیمت قابل قبول است گفت: محصولات ما کیفیت خوبی دارد. جایگاه مناسبی در قیمت گذاری داریم. محصولات ما از نظر کیفی و قیمتی رقابتی هستند و تلاش ما این است با افزایش تیراژ به سود دهی برسیم و امیدواریم تا بایان سال حداقل ۵ محصول جدید برای بازار داشته باشیم.
فرزانه افسرطه