مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در ادامه توسعه خدمت رسانی به بیماران سرطانی، ۱۲ داروی جدید مربوط به درمان این بیماری را تحت پوشش قرار داد.

به گزارش اقتصاد بازار، محمدحسین صفاری مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در ادامه توسعه خدمت‌رسانی به بیماران سرطانی داروهای جدید مربوط به درمان این بیماری را تحت پوشش قرار داد، اظهار کرد: قسمت عمده حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج به صورت سیستمی اعمال شده است و این اعمال سیستمی موجب می‌شود بیمار هنگام تهیه دارو نیاز به پرداخت مبلغ نداشته باشد.

وی افزود: به‌تازگی ۱۲ داروی پرکاربرد شیمی‌درمانی برای بیماران سرطانی به بسته خدمات بیمه سلامت اضافه شده است و هنگام مراجعه بیمار به داروخانه ۷۰ درصد هزینه دارو به صورت سیستمی توسط صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج محاسبه و پرداخت می‌شود. مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان خاطرنشان کرد: هزینه بستری و درمان ۱۵ بیماری خاص نیز در مراکز درمانی دولتی رایگان بوده و درمان ۱۰۷ بیماری اکنون مورد حمایت صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار گرفته که ۵۱ مورد از این بیماری‌ها دارای بسته خدمتی است.