• درباره ما
  • تماس با ما

پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: دوشنبه 10 آذر 1404, 10 جمادی‌الثانی 1447, Monday 1 December 2025
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد کلان
  • مسکن
  • بورس
  • بازرگانی
  • گردشگری
  • فولاد
  • صنعت
  • اقتصاد شهری
  • بازار
  • اقتصاد بین الملل
کد خبر: 11678
منتشر شده در چهارشنبه, 14 اسفند 1398 08:29
تعداد دیدگاه: 0
  • چاپ
  • ایمیل

ضرورت تغییر الگوی خرید مردم از حضوری به اینترنتی

توضیحات

قائم مقام وزیر صمت گفت: برای صنوفی که به واسطه شیوع ویروس کرونا در کشور اسیب دیده و بی رونق شده‌اند، بسته تشویقی در نظر گرفته می‌شود.

 

حسین مدرس خیابانی در حاشیه جلسه ستاد رونق تولید در سازمان صدا و سیما که با حضور معاون سیما برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای صنوفی که به واسطه شیوع ویروس کرونا در کشور آسیب دیده و بی‌رونق شده‌اند، بسته تشویقی در نظر گرفته می‌شود که این بسته تشویقی شامل بخشودگی مالیاتی، معافیت و تخفیف بیمه اجتماعی و سهولت در پرداخت وام‌های بانکی است.

الگوی خرید مردم به سمت خریدهای اینترنتی تغییر کند

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه امسال تصمیم‌گیری در حوزه تنظیم بازار، به صورت متمرکز صورت گرفته و نقش اصلی با اصناف و واحدهای صنفی- تولیدی است، ممکن است بخش دیگر بازار به لحاظ ارایه خدمات و فروش کالاهایی خارج از حوزه کالاهای اساسی، دچار آسیب شده باشند که بر این اساس، مهمترین کار برای رونق دادن به بخش آسیب‌پذیر این روزهای کسب و کارها، تغییر الگوی خرید مردم است.

مدرس خیابانی تصریح کرد: این تغییر الگوی خرید نیز با تقویت خرید اینترنتی و استفاده از فروشگاه‌های مجازی و تحویل کالا درب منزل امکان‌پذیر است و اگر الگوی خرید مردم با این تغییرات، متناسب با شرایط فعلی کشور شود؛ به طور قطع رکود کنونی که در برخی صنوف وجود دارد، از بین می‌رود؛ ضمن اینکه هم مردم مایحتاج خود را تامین می‌کنند و هم اصناف رکود روزهای گذشته را جبران خواهند کرد.

پیشنهاد کاهش نرخ اینترنت برای رونق خریدهای اینترنتی و کسب و کار اصناف

وی تاکید کرد:در این میان، پیشنهاد کاهش هزینه اینترنت به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارایه داده شده تا بتوان مردم را تشویق به خرید اینترنتی کرد؛ چراکه این امر، هم در کاهش ترافیک و هم تقلیل آلودگی هوا موثر است؛ ضمن اینکه توصیه‌های پزشکی برای کاهش تردد در شرایط کنونی نیز محقق خواهد شد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تامین کالای اساسی مورد نیاز مردم برای شب عید افزود: هیچ کمبود کالایی در بازار وجود ندارد و تامین کالا بیش از نیاز انجام پذیرفته است؛ ضمن اینکه قیمت برخی کالاها نیز که به واسطه شرایط فعلی افزایش پیدا کرده بود، اکنون در حال بازگشت به شرایط عادی است.

ماسک در داروخانه‌ها نیز توزیع خواهد شد

مدرس خیابانی گفت: در چند کالا که جزو توصیه‌های پزشکی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بود، قیمت‌ها هنوز بالا است و برخی سودجویی‌هایی صورت گرفته که قطعا با پیگیری‌های انجام گرفته، نرخ آنها نیز به حالت عادی باز می‌گردد.

مدرس خیابانی با اشاره به کمبود ماسک در کشور اظهار داشت: تولید ماسک به میزانی که پاسخگوی همه جمعیت کشور باشد در کشور صورت نمی‌گیرد و بنابراین به طور طبیعی، تولید به انداز تقاضای معمول زمستان صورت پذیرفته و پس از شیوع ویروس هم، با توجه به میزان تولید کنونی، ماسک‌ها به سمت مراکز درمانی و بیمارستانی روانه شدند، اما در حال حاضر، به تناسب افزایش تولیدی که صورت گرفته و با تصمیم وزارت بهداشت، قرار است ماسک در داروخانه‌ها هم توزیع شود.

وی افزود: تمام ظرفیت تولید داخل برای افزایش تولید ماسک باید به کار گرفته شده و با تغییر کاربری‌هایی که اکنون در برخی واحدهای تولیدی صنعت نساجی صورت گرفته، هم اکنون بسیاری از کارگاه‌های پوشاک و تولیدات صنعتی در حال تولید ماسک خانگی هستند؛ ضمن اینکه تعرفه واردات هم صفر شده تا برای تامین بخشی از نیازهای ماسک n۹۵ و n۹۹، واردات صورت پذیرد.

برنامه‌ریزی برای فروش اینترنتی ماسک

قائم مقام وزیر صنعت افزود: ​تلاش می‌کنیم در خصوص ماسک هم، فروش اینترنتی و تحویل در درب منازل صورت پذیرد.

مدرس خیابانی گفت: شبکه توزیع ماسک در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و اگرچه تاکنون تمرکز بر روی بخش‌های درمانی بوده، اما ماسک‌هایی که خارج از مراکز درمانی توزیع شده‌اند، ممکن است احتکار شده و از مسیر توزیع قانونی وزارت بهداشت خارج شده باشند.

وی در خصوص تامین مواد شوینده نیز اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت تولید شوینده در کشور، سه برابر تولید فعلی است و برای تولید شوینده هیچ مشکلی وجود ندارد؛ ضمن اینکه تدارکات لازم برای تامین نیاز کشور دیده شده؛ به طوری که حتی صادرات نیز داریم.

همراهی بی‌نظیر رسانه ملی در جنگ نرم رسانه‌ای دشمن

مدرس خیابانی با اشاره به نقش رسانه ملی در حوزه رونق تولید و بازرگانی نیز اظهار داشت: رسانه ملی همواره همراهی کاملی در حوزه بازرگانی داخلی و خارجی داشته و قدرت رسانه به گونه‌ای است که ابزار مدیریتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و رسانه ملی نقش مرجعیت دارد و هر جا که وارد میدان شده بازار را به حالت عادی بازگردانه است و اساس جنگ نرم رسانه است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ارسال
لغو
JComments

آخرین اخبار

شکسته شدن رکورد بازرسی کیفیت و آماده‌سازی تختال‌های فروش مستقیم در فولاد مبارکه
رشد ۳.۷ درصدی تحویل برق به صنایع در آبان‌ماه 1404
دشت مهیار اصفهان،اولین الگوی دهکده ویلایی، توریستی و تفریحی
امضای تفاهم‌نامه «توسعه شبکه فیبر نوری» میان شهرداری و شرکت مخابرات
بورس در یک قدمی کانال۳.۳ میلیونی
تحریک تقاضا با خرید اعتباری
كريدور ميانه رقيب اصلي ايران
چابهار می‌تواند «جبل‌علی» ایران باشد
روند مناسب جذب کود در فلاورجان و برنامه ریزی برای تامین بیشتر بر اساس تقاضا
پرداخت بیش از ۷۹ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن
رشد کارخانه مدیون کارگران پرتلاش است؛ اکنون نوبت شماست!
موجودی کودهای فسفاته و پتاسه در اصفهان تضمین شد
همایش ملی در تیررس، سازوکارهای حمایت از وکلا و قضات دادگستری در برابر خشونت
اجرای طرح های تسهیلاتی با اهداف حمایت از فعالان عرصه گردشگری و صنایع دستی
اجرای برنامه‌های هدفمند منطقه دو عملیات انتقال گاز در کاهش آلایندگی زیست محیطی
آغاز به کار هیئت مدیره جدید خیرین مدرسه‌ساز اصفهان
ضرورت تهیه نهاده های مورد نیاز کشاورزان قبل از محدودیت احتمالی فصل سرما
بازدید نخبگان دانشگاهی از پیشرفته‌ترین مرکز تله‌متری آب و فاضلاب کشور در اصفهان
هوشمندسازی و دیجیتالی شدن فرآیندها
«تری‌دی‌پانل»؛ انقلاب بی‌صدا در صنعت ساختمان ایران
«استفاده از بانک‌های اطلاعاتی برای شناسایی محکومین غایب و متواری»
برنامه ۱۴ مگاپروژه (۲) برای عبور ایمن از اوج بار تابستان ۱۴۰۵ اعلام شد
تولید سالانه حدود ۷.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان اصفهان
صنعت ساختمان موتور محرکه اقتصاد و نیازمند تحول و پویایی است
ضرورت تشکیل خانه احزاب در استان های مختلف
  • درباره ما
  • تماس با ما

تمامی حقوق این سایت برای اقتصاد بازار محفوظ است

 

 

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت فروشگاهی توسط پونه مدیا