دفتر سرمایه گذاری و مشارکتهای شهرداری اصفهان با مشارکت مجری بخش خصوصی پروژه خط سوم بی. ار.تی، شرق – غرب شهر اصفهان را به مرحله اجرا درآورده است. گفتگوی ما با امیر مقدم، مدیر عامل شرکت آرام گشت پیرامون مراحل عقد این قرارداد و تعهدات طرفین در اجرای این پروژه است.
مدیر عامل شرکت آرام گشت با اشاره به ویژگی های اتوبوس های تندرو، اظهار داشت: پای BRT یا اتوبوس های تندرو از سال 89 به ایران باز شد.
وی با بیان اینکه اصفهان در این زمینه کار نو و جدیدی انجام داده است، ادامه اداد: تا کنون خرید اتوبوس توسط بخش خصوصی در کشور مرسوم نبوده و شهرداری اصفهان با استفاده از توان بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کرده است.
مقدم بحث خصوص سازی در ناوگان اتوبوسرانی را از سال 86 دانست و یادآور شد: شهرداری اصفهان به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل با اعلام فراخوان در روزنامه های کثیرالانتشار در سال 93 خواست تا از توان بخش خصوصی در این زمینه استفاده کند. مقدم تاکید کرد: قرار بر این است که 60 تا 70 درصد ناوگان اتوبوسرانی استان اصفهان با ورود بخش خصوصی نوسازی شود.
وی در خصوص نحوه مشارکت شرکت آرام گشت با شهرداری در ارتباط با خرید اتوبوس های تندرو یا همان BRT گفت: قرار شده 50 دستگاه 18 متری دو کابین از طریق این شرکت خریداری و به خطوط BRT اصفهان اضافه شود. وی ادامه داد: با پیش بینی های انجام شده فروردین یا اردیبهشت ماه سال 95 این اتوبوس ها وارد خطوط BRT شهر اصفهان شده و پس از 10 سال این اتوبوسها به نام شهرداری این شهر انتقال داده می شود.
مدیر عامل شرکت آرام گشت در مورد میزان همکاری شهرداری با بخش خصوصی در این زمینه خاطر نشان کرد: تا کنون شهرداری همکاری خوبی داشته و در طول دو ماه تمامی کارهای کارشناسی و مراحل آنالیزی در 32 جلسه به صورت پیوسته انجام گردیده که این خود نشان از تمایل آنها در سرعت انجام کار است.
وی با اشاره به اینکه اتوبوس های قبلی موجود در ناوگان حمل و نقل خطوط BRT کشور تماما از کشور چین خریداری شده، تاکید کرد: با توجه به لغو تحریم ها به دنبال این هستیم با رایزنی های انجام شده برای نخستین بار اتوبوس های اروپایی را وارد خطوط BRT ایران کنیم.