ساخت 180 قصه از روایت های ناگفته در مورد آثار تاریخی اصفهان توسط کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی طی 4 سال گذشته آغازی بر فرآیند شکل گیری پروسه برندشهری اصفهان است. روایت هایی که از زبان نخبگان، هنرمندان و فرهیختگان شهر بیان و در اختیار آژانس های گردشگری برای معرفی به گردشگران خارجی می گیرد.

هفته گذشته در نشست بررسی برند گردشگری استان اصفهان که با حضور رییس و اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان و چند تن از مسوولین استان برگزار شد، اعلام گردید که صدا و سیما در اجرای بزرگ ترین کمپین داخلی و بین المللی تبلیغاتی تاریخ اصفهان با محوریت برند گردشگری مشارکت خواهد نمود. اما هدف از برند شهری اصفهان چیست؟ و چه نقشی در توسعه فضای کسب و کار اصفهان که برنامه کلیدی اتاق بازرگانی طی سال های آینده است برعهده دارد؟. رضا گنجوی مدیر پروژه برند شهری اصفهان معتقد است، برند شهری باعث می شود شهرها به سرمایه خارجی شهروندان آن شهر تبدیل شوند و منافع اقتصادی برای همه مردم شهر به ارمغان آورد.

آمادگی صدا و سیما

برای کمک به توسعه گردشگری

عباس مهدوی مهر، مدیركل بازرگانی سازمان صدا و سیما، در این نشست با ارائه گزارشی از سیاست های حمایتی رسانه ملی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی از سال 96 مطابق با منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر اهمیت حمایت از تولید و اشتغال اظهار داشت: رسانه ملی در چند سال اخیر حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران بخش خصوصی را با ارائه و پخش تبلیغات رایگان در برنامه های پر مخاطب این سازمان در برنامه خود قرار داده است و اکنون نیز علاوه بر ارائه پکیج های رایگان تبلیغاتی برای فعالان اقتصادی اشتغالزا در کشور، آماده تعامل بیشتر با اتاق های بازرگانی کشور به عنوان پارلمان بخش خصوصی به منظور ارائه خدمات بهتر و حتی مشارکت در کمپین های اصلاح سبک زندگی شهروندان، حمایت و توسعه گردشگری و ... می باشد.  مدیركل بازرگانی سازمان صدا و سیما از آمادگی رسانه های بین المللی این سازمان مانند پرس تی وی، هیسبان تی وی، العالم، سحر و ... به منظور کمک به توسعه گردشگری کشور و مشارکت در کمپین های معرفی توانمندی های جاذبه های گردشگری و از همه مهمتر کمک به برندسازی صنعت گردشگری کشور در سطح بین المللی خبر داد.

کمپینی برای

جذب گردشگران

مسعود گلشیرازی، رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز ضمن اشاره به اقدامات مثبت اخیر صدا و سیما در راستای رونق تولید و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی خواستار هدفمند تر و سازمان یافته تر شدن این اقدامات شد.وی هدف از تشکیل این نشست را برنامه ریزی برای راههای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در استان و ایجاد رونق کسب و کار فعالین اقتصادی گردشگری با استفاده از پتانسیل های موجود در صدا و سیما بیان نمود. وی  با اشاره به ظرفیت بی نظیر مشهد مقدس در جذب توریست مذهبی خواستار تشکیل کمپینی برای جذب این گردشگران جهت بازدید از آثار تاریخی اصفهان شد. گلشیرازی افزود: در شرایط جنگ اقتصادی اخیر، باید کمپینی برای شناسایی ظرفیت های گردشگری کشور در سطح بین المللی معرفی شده و عملا با سیاه نمایی ها و سیاست های ایران هراسانه تبلیغی رسانه های غربی علیه ایران مقابله گردد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: امروزه چارترینگ هواپیما ها بزرگترین ضربه را به گردشگری می زند و باید برای رفع این چالش تدابیری اندیشیده شود . وی در ادامه خواستار طراحی پلتفرم گردشگری کشور و استان شد و تاکید کرد: همچنین  باید روابط عمومی بین المللی شناسایی ظرفیت های بی نظیر گردشگری کشور به بازار های هدف خارجی از محل بلیط فروشی اماکن گردشگری به گردشگران خارجی تشکیل گردد. 

گردشگری مهمترین

راهکار خروج از بحران

سید حسن قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز با بیان اینکه به اعتقاد بسیاری از کارشناسان صنعت گردشگری می تواند در شرایط جنگ اقتصادی تحمیل شده بر اقتصاد کشور، یکی از مهمترین راهکارهای خروج از بحران و جبران کننده کاهش درآمدهای نفتی و ارزی کشور باشد تصریح کرد: استان و شهر اصفهان در زمینه تاریخی ، فرهنگی ، آداب و سنن، صنایع دستی و حتی غذا و ... دارای ظرفیت های بی نظیری است که استانداری اصفهان نیز بر این باور است که با حمایت از بخش های مختلف این حوزه و تسهیل سرمایه گذاری در این بخش، گام های ارزشمندی در زمینه افزایش جذب گردشگر، معرفی مطلوب فرهنگ ، تمدن و تاریخ بی نظیر تمدن ایرانی اسلامی و اصفهان بعنوان نگین درخشان این فرهنگ برداشته شود.  

عروس اقتصاد

گردشگری است

محمد رضا رجالی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیزبا تاکید بر اهمیت ارائه داستان مناسب در جذب مخاطب؛ ظرفیت بی نظیر فرهنگ، تمدن و آثار تاریخی و صنایع دستی اصفهان را یکی از مهمترین پتانسیل های گردشگری استان و کشور دانست که می توان با روایت داستانی جذاب برای آن؛ بخش قابل توجهی از گردشگران تاریخی و فرهنگی جهان را جذب کرد. رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری دوره هشتم اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه با بیان اینکه امروزه گردشگری به عنوان عروس اقتصاد اطلاق می شود چرا که درآمد آن در بین 70 درصد شهروندان توزیع می شود افزود: به منظور استفاده از ظرفیت های بی نظیر گردشگری استان و کشور نیازمند حمایت  و مشارکت همه جانبه،  هدفمند و هماهنگ همه سازمان های دولتی، حاکمیتی و بخش های عمومی و خصوصی به همراه همراهی و مشارکت شهروندان هستیم.  

در ادامه بهرام عبدالحسینی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان عدم وجود مشاور رسانه ای قوی در صنایع استان را یکی از مشکلات اصلی فعالین اقتصادی دانست و گفت: در مبحث برند نیز لازم است تبلیغات هوشمندانه ای انجام شده و نگاه مسوولین و مردم نسبت به گردشگری تغییر یابد. گفتنی است در ابتدای این نشست رضا گنجوی، مدیرپروژه برند گردشگری استان اصفهان ضمن تشریح برند گردشگری اصفهان تفاوت اصلی اتاق بازرگانی اصفهان دردوره نهم با دوره های گذشته را ایجاد اکوسیستم هایی در راستای کمک به بازاریابی استان، ایجاد مکانیزم رونق کاری بین اعضا و ساز و کار اثربخشی بیشتر در تعاملات با دولت بیان کرد و افزود: هدف اصلی از ایجاد برند اصفهان کمک به رونق اقتصاد استان می باشد.