اقتصاد بازار: معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 11 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 300 متقاضی در زمینه گردشگری و مجتمع های خدمات بین راهی در سال 95 پرداخت شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرتضی رحمانی موحد در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: در نوروز 96 هیچگونه افزایش قیمتی در هتل ها داده نشد و حتی در برخی استان ها شاهد کاهش قیمت در این زمینه هستیم.
وی گفت: در نوروز 96، حمل و نقل عمومی و ریلی کشور نیز افزایش قیمت ندارد.
رحمانی موحد افزود: در حالی که نوروز اوج سفر ایرانیان است در بسیاری از کشورها اینگونه نیست و به همین خاطر کشورهای دیگر با کاهش قیمت ها در زمینه های مختلف اقدام به جذب گردشگران ایرانی می کنند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با مصوبه دولت اتباع 190 کشور جهان می توانند در فرودگاه های بین المللی ایران روادید فرودگاهی 90 روزه بگیرند.
وی افزود: شرکت فرودگاه های کشور باید در فرودگاه هایی که پروازهای خارجی دارند امکانات لازم را برای صدور روادید فرودگاهی برای گردشگران خارجی فراهم کنند.
رحمانی موحد گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هیچگونه وظیفه تصدی گری ندارد و همه آنها را واگذار کرده است اما به وظایف حاکمیتی اش عمل می کند.
او افزود: سرمایه گذاری در صنعت گردشگری که نیازمند گرفتن مجوز از مراکز مختلف است به اندازه کافی در کشور صورت نمی گیرد.
معاون کنسولی و پارلمانی وزیر امور خارجه هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: در 10 فرودگاه بین المللی کشور روادید فرودگاهی برای گردشگران خارجی صادر می شود.
حسن قشقاوی افزود: هرچه امکانات بیشتری به وزارت امور خارجه داده شود به تعداد این فرودگاه ها اضافه خواهد شد.
وی گفت: در دو ماه اخیر هیچگونه دیپورتی از گردشگران خارجی در اهواز نداشتیم و در یک سال گذشته شش مورد دیپورت از این فرودگاه صورت گرفت که ربطی به گردشگری و روادید فرودگاهی نداشت.
قشقاوی افزود: در شرایط کنونی امکان صدور روادید فرودگاهی در فرودگاه بین المللی اهواز وجود ندارد.