پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403, 15 شوال 1445, Wednesday 24 April 2024
کد خبر: 20344
منتشر شده در دوشنبه, 14 شهریور 1401 08:49
تعداد دیدگاه: 0

با فرا رسیدن تعطیلات آخر هفته روز کارگر، فصل سفرهای پاییزی در آمریکا آغاز شده است. در حالی که تابستان فصلی بسیار پرتردد برای سفر بود، اما با توجه به باز شدن بیشتر نقاط جهان پس از بیشتر از دو سال...

با فرا رسیدن تعطیلات آخر هفته روز کارگر، فصل سفرهای پاییزی در آمریکا آغاز شده است. در حالی که تابستان فصلی بسیار پرتردد برای سفر بود، اما با توجه به باز شدن بیشتر نقاط جهان پس از بیشتر از دو سال محدودیت‌های مرتبط با کووید-۱۹، اشتیاق آمریکایی‌ها برای سفر هنوز کاهش پیدا نکرده است. با توجه به شاخص سفر شرکت تریپ ادویسور (Tripadvisor) برای پاییز ۲۰۲۲، بر اساس داده‌های جست‌وجوی این پلتفرم، همراه با داده‌های میل به سفر مصرف‌کنندگان، ۶۱ درصد از پاسخ‌دهندگان ایالات‌متحده در حال برنامه‌ریزی سفر در پاییز امسال هستند، البته کمی متفاوت از آنچه تصور می‌کردند.

تقاضای سفر کاهش نمی‌یابد

بر اساس این شاخص، ۳۷ درصد از آمریکایی‌ها با وجود چالش‌های تورمی همچنان قصد دارند پاییز امسال طبق برنامه‌ریزی اولیه در سطح جهانی سفر کنند. ۳۴ درصد نیز اعلام کردند که با وجود افزایش مستمر هزینه‌ها، قصد دارند طبق برنامه بین سپتامبر و نوامبر سفر کنند. حتی در حالی که با چالش‌هایی از جمله نرخ‌های تورم بی‌سابقه، افزایش چشمگیر قیمت بنزین و ادامه حضور کووید-۱۹ مواجه هستند، مصرف‌کنندگان جهانی هیچ نشانه‌ای از کاهش تقاضای سفر (به ویژه در میان آمریکایی‌ها) حداقل در زمان نزدیک مشاهده نمی‌شود. این امر حاکی از این است که سفر چه جایگاه مهم و ویژه‌ای در زندگی شهروندان آمریکایی دارد که حتی در صورت بحران اقتصادی سفر را از سبد اقتصادی خود حذف نکرده و با کاهش هزینه‌ها و انتخاب مقاصد نزدیک‌تر، گردشگری را به جریان می‌اندازند. با توجه به تقاضای متوقف شده آمریکایی‌ها در دوران کرونا، در زمان پساکرونا، آنها را وادار می‌کند تا سایر هزینه‌ها را کاهش دهند تا مطمئن شوند که می‌توانند تعطیلات پاییزی خود را بگذرانند. در واقع، نیمی از آمریکایی‌ها (۵۰ درصد) قصد دارند در پاییز امسال سفر بیشتری انجام دهند و دو سوم (۶۶ درصد) قصد دارند بیشتر از مدت مشابه سال گذشته برای آن هزینه کنند.

سفر متفاوت آمریکایی‌ها

در حالی که رزرو سفرهای پاییزی هنوز در دسترس است، بحران هزینه زندگی بر انتخاب آمریکایی‌ها تاثیر می‌گذارد. نزدیک به نیمی(۴۵درصد) از مسافران ایالات‌متحده گفتند که «هزینه» بر تاریخ سفر انتخابی آنها تاثیر گذاشته و دو سوم (۶۶ درصد) «نسبت هزینه و مقرون‌به‌صرفه بودن» را معیار اصلی در فرآیند برنامه‌ریزی سفر خود می‌دانند.  بنابراین اگرچه هزینه‌های سرسام‌آور آمریکایی‌ها را از سفر در فصل پاییز منصرف نمی‌کند، اما بسیاری مجبور شده‌اند برنامه‌های خود را باتوجه به بودجه و هزینه تنظیم کنند. ۳۵ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که احتمالا سفرهایی با زمان کوتاه‌تری خواهند داشت، در حالی که تقریبا یک‌چهارم(۲۴ درصد) نشان دادند که احتمالا مقصدی را انتخاب می‌کنند که برخلاف برنامه‌ریزی اولیه، به محل زندگی‌شان نزدیک‌تر باشد.

 
 

سفرهای داخلی جایگزین بین‌المللی

همان‌طور که این چالش اقتصادی در سطح جهانی نیز وجود دارد، به دلیل هزینه بالای سفر یا عوامل دیگر، سفرهای داخلی به عنوان نوع ترجیحی سفر در میان آمریکایی‌ها برای فصل آینده باقی می‌ماند. تریپ ادویسور متوجه شد که ۸۱ درصد از ایالات‌متحده و ۶۰ درصد از مسافران جهانی که مورد بررسی قرار گرفتند، سفرهای داخلی را برای گذران تعطیلات در پاییز امسال انتخاب می‌کنند. اگرچه تا پیش از کرونا و به‌ویژه در دوران کرونا سفرهای داخلی بیشترین میزان سفرها را در آمریکا به‌خود اختصاص می‌داد، اما چالش‌های ناشی از تورم، اشتیاق به «ایالت‌گردی» را در آمریکایی‌ها بیش از گذشته افزایش داد.

با این حال، روند امیدبخشی در افزایش سفرهای هوایی طولانی مدت نیز به وجود آمده است. بیش از ۴۰ درصد از آمریکایی‌های مورد بررسی قصد دارند بیش از هفت ساعت سفر کنند و تقریبا نیمی از آنها (۴۹ درصد) با هواپیما سفر خواهند کرد. در مقایسه با نظرسنجی شاخص سفر پاییز ۲۰۲۱ که نشان داد ۶۸ درصد از مسافران ایالات‌متحده از راه‌های زمینی به سبک اقامت با ماشین یا قطار استفاده می‌کنند، مطالعه امسال به وضوح نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها برای سفرهای بزرگ آماده هستند. علاوه بر این، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها (۵۶درصد) برای سفرهای فصل پاییز، حداقل ۴ شب را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند، در حالی که یک‌سوم (۳۳ درصد) برای تعطیلات پنج شب یا بیشتر را برنامه‌ریزی می‌کنند. این شرکت همچنین اشاره کرد که تعطیلات روز کارگر قرار است محبوب‌ترین زمان این فصل برای سفر باشد‌ و لاس‌وگاس در ایالت نوادا، نیویورک، اورلاندو، کی‌وست و ساحل میامی در ایالت فلوریدا، لاهاینا و هونولولو در ایالت هاوایی، نشویل در ایالت تنسی، ساحل میرتل در کارولینای جنوبی و نیواورلئان در لوئیزیانا ۱۰ مقصد برتر در پاییز امسال برای سفرهای داخلی آمریکایی‌ها معرفی شده است.

وضعیت سفرها برای روز کارگر

براساس اطلاعاتی که شرکت فناوری بیمه مسافرتی اسکوارموث (Squaremouth. com) درباره وضعیت سفرها در روز کارگر ارائه می‌دهد با وجود تقاضای بالای آمریکایی‌ها برای سفر، تعداد مسافران کمتر از حد انتظار برای روز کارگر ۲۰۲۲ خواهد بود. این شرکت، سه روند را برای روز کارگر ارائه کرد که تصویری از احساس آمریکایی‌ها درباره سفر در حال حاضر و تاثیر آن بر برنامه‌های سفر آینده را نشان می‌دهد و به گفته این شرکت، با نزدیک شدن به روز کارگر در دو هفته دیگر، رزرو سفر برای تعطیلات ۳۰ درصد کاهش یافته است.

نوسان قیمت گاز

از شروع تابستان تاکنون، قیمت بنزین از اوج ۵ دلار در هر گالن در برخی نقاط کاهش یافته است. شرکت اسکوار اسموث براساس اطلاعاتی که از نیمی از مسافرانی که بیمه کرده بود ارائه می‌دهد در سال جاری مسافران پول بیشتری نسبت به سال گذشته برای سفر خرج کرده‌اند که علت آن دو دلیل نوسان قیمت بنزین و سوخت خطوط هوایی است که در بلیت هواپیما به مسافران منتقل می‌شود.

تاخیر در پرواز

مسافران به درستی نگرانی‌های عمده‌ای را در مورد داستان‌هایی که در اخبار مربوط به تاخیر و لغو پروازها در طول فصل بهار و تابستان منتشر شده است، ابراز می‌کنند، البته بدون اینکه به ازدحام گسترده در فرودگاه‌ها و گم شدن چمدان‌ها اشاره کنیم. اسکوار اسموث گزارش می‌دهد که تعداد مسافران روز کارگر با گزینه «تاخیر در سفر» حدود ۹۲ درصد و گزینه «لغو به هر دلیلی» حدود ۲۴ درصد افزایش یافته است.

توان مالی

براساس برآوردهای این شرکت بیمه مسافرتی، مسافران آخر هفته روز کارگر تقریبا ۶۰ درصد کمتر از سفرهای برنامه‌ریزی شده در طول سال خرج می‌کنند و میانگین هزینه سفر حدود ۲۴۰۰ دلار است.

دنیای اقتصاد

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار