اقتصاد بازار: رئیس دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه علاوه بر صنایع هایتک باید صنعت گردشگری را توسعه دهیم، گفت: گردشگری مجازی جز با سرمایه گذاری در این حوزه محقق نمی شود.
هوشنگ طالبی در دهمین کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیک با رویکرد گردشگری الکترونیکی، با اشاره به اینکه مطابق سند آمایش سرزمین با توجه به مزیت های شهر اصفهان یکی از رویکردهای آن موضوع گردشگری است، اظهار کرد: یکی از مزیت های شهر اصفهان میراث فرهنگی و تاریخی بودن آن است هر چند به تنهایی میراث فرهنگی نمی تواند موجب گردشگری شود.
وی با تاکید بر اینکه در کنار این داشته ها باید صنعت توریسم را توسعه دهیم، تصریح کرد: این صنعت حاصل تلاش مجموعه عظیمی از فعالیت های هتلداری، حمل و نقل و عنصر جدیدی به نام گردشگری الکترونیک است بدین گونه که گردشگران قبل از سفر از طریق فضای مجازی با مکانی که قصد سفر به آن را دارند، آشنا می‌شوند.
به گفته رئیس دانشگاه اصفهان، گردشگری مجازی جز با سرمایه گذاری در این حوزه محقق نمی شود که این کنفرانس می‌تواند بستری برای شروع موضوع در شهر اصفهان باشد.
وی گفت: شهرداری و دانشگاه اصفهان همکاری‌هایی برای برگزاری این کنفرانس دارند تا با جذب توریسم و توسعه گردشگری مجازی شهر اصفهان را به جهانیان معرفی کنند.
طالبی با تاکید بر اینکه امروزه توریسم الکترونیک در خدمت تجارت الکترونیک است، افزود: در سال های گذشته با سیاست گذاری های اشتباه قصد صنعتی کردن اصفهان را داشته اند که این موجب معضلاتی چون آلودگی هوا شده است.
به گفته وی، امروز علاوه بر صنایع هایتک باید صنعت گردشگری را توسعه دهیم.
رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به شعار امسال توسط مقام معظم رهبری، تاکید کرد: اگر در تعامل با یکدیگر صنعت گردشگری را احیا کنیم، گام نخست را برای توسعه صنعت توریسم و تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته ایم.