محمد اسلامی ‌در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی که در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم امسال راه‌ها توسعه و مشکلات پروژه‌های عمرانی برطرف شود.

وی در پاسخ به درخواست نمایندگان مجلس کردستان در خصوص تأمین سهیمه قیر افزود: امکان تخصیص قیر رایگان وجود ندارد چراکه پولی شده اما اولویت تخصیص قیر را به استان‌های سردسیر کشور داده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی از مسئولان و نمایندگان مجلس در استان خواست که پیگیری‌های لازم برای جذب سهمیه قیر را هرچه سریع‌تر انجام دهند چراکه نباید پروژه‌های عمرانی کردستان به‌دلیل نبود قیر تعطیل شود.

وی با بیان اینکه باید مشکل آسفالت راه‌های روستایی استان کردستان برطرف شود، گفت: اکنون با کمبود منابع مواجه‌ایم اما نباید مردم با مشکل زندگی کنند بلکه باید پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات مردم صورت گیرد.

موانع تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کردستان برطرف شود؛ توجیه برای مردم قابل پذیرش نیست

اسلامی اذعان کرد: به‌دلیل کمبود منابع مالی، ظرفیت راهداری را وارد کار کرده تا مردم بیش‌تر از این برای آسفالت راه‌های روستایی منتظر نمانند، البته از طریق تهاتر و پرداخت وام نیز به‌دنبال حل مسائل هستیم.

وی اظهار کرد: باید هرچه سریع‌تر مشکل پروژه‌های عمرانی همچون تقاطع غیرهمسطح کنارگذر سقز، تکمیل مناقصه کریدور شمال‌جنوب، موانع اتمام فرودگاه سقز و جاده بیجار ـ همدان هرچه زودتر برطرف و انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اتمام هرچه سریع‌تر 600 متر مانده جاده بیجار ـ همدان خاطرنشان کرد: سؤال اینجاست چرا باید اتمام 600 متر راه سال‌ها بماند؟ توجیه برای مردم قابل پذیرش نیست و باید پیگیری‌های لازم برای بهره‌برداری از این پروژه انجام شود.

واکنش وزیر راه به توجیهات مدیرکل بنیاد مسکن کردستان؛ از اتاق‌تان بیرون بیایید!

وی از مدیرکل بنیاد مسکن استان خواست که برای اجرای «طرح اقدام ملی مسکن» وارد عمل شوند چراکه زمان از دست رفته و باید الگوی استان‌ها دیگر نیز در کردستان عملیاتی شود.

وزیر راه و شهرسازی در واکنش به توجیهات مدیرکل بنیاد مسکن استان کردستان مبنی بر اینکه «طرح اقدام ملی مسکن به ما ابلاغ نشده و پس از 8 ماه و 11 روز دنبال شناسایی زمین هستیم»، گفت: بنیاد مسکن باید کار را اجرا کند؛ چطور در بقیه استان‌ها ابلاغ شده؟!؛ از اتاق‌تان بیرون بیایید؛ بهانه سر قانون نداریم؛ کار کنید؛ این توضیحات شما را بار اول است که می‌شنوم، هیچ بنیادمسکنی تابحال همچنین حرفی نزده است!

اسلامی با تاکید بر اینکه علاوه‌بر بانک مسکن، تمام بانک‌‌ها مکلف به پرداخت وام مسکن هستند، خاطرنشان کرد: همه بانک‌ها براساس ابلاغ رئیس‌ جمهور، شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی مکلفند که 20 درصد تسهیلاتشان را به حوزه مسکن تخصیص دهند.