«محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره مالیات بر خانه‌های خالی گفت: باید سیستمی باشد که سازمان مالیاتی بتواند بر اساس آن اقدام کند و نقشی که ما باید داشته باشیم به‌گونه‌ای بوده که از اول در قانون پیش‌بینی نشده که دستگاهی که بیشترین اشراف را بر داده‌ها دارد کدام‌ است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره اجاره‌نشینان تصریح کرد: دولت هیچ موقع و در هیچ دوره تاریخی در حوزه اجاره مداخله نداشته و قانون روابط موجر و مستاجر در این‌باره مربوط به حقوق طرفین است. دولت وارد حوزه قیمت نشده و درباره اصلاح‌هایی بر ماده 53 قانون مالیات‌های مستقیم تبصره 11 اقدام کردیم تا مشوق‌هایی برای صاحبخانه‌هایی که مراعات می‌کنند در نظر گرفته شود و نوعی معافیت مالیاتی را به دولت فرستادیم تا کسانی که اجاره‌های بالای یکسال دارند و در تمدید شاخص‌ها را رعایت می‌کنند را در برگیرد و سازمان امور مالیاتی بر این موضوع کار می‌کند.

وی درباره اظهارات یک نماینده مبنی بر اینکه یک نفر ۷۰۰ منزل در شهر ری و دیگری ۲۵۰۰ منزل در تهران دارد اظهار کرد: از کسی که این آمار و اطلاعات را می‌دهد باید سوال شود که منبع اطلاعاتش کجاست؟ کسی که این اطلاعات را می‌دهد باید منبع اطلاعاتی خود و مستند خود را هم بگوید. من نه تکذیب می‌کنم نه تأیید ولی نمی‌شود با افکار عمومی بازی کرد و در جامعه تشویش به وجود آورد، باید ببینم این منبع اطلاعات کجاست؟