وام خرید مسکن برای زوج‌های تهرانی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است، همچنین علاوه بر این وام، امکان دریافت ۴۰ میلیون تومان وام جعاله نیز وجود دارد. سود وام خرید مسکن، ۱۷.۵ درصد با بازپرداخت حداکثر ۱۲ ساله و وام جعاله نیز با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت حداکثر ۵ ساله به متقاضیان ارائه می‌شود.
بر این اساس، سقف تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم در تهران که تاکنون ۸۰ میلیون تومان بوده، به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش می یابد، بنابراین زوجین می توانند ۲۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنند.
در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، سقف وام برای هر نفر ۸۰ میلیون تومان و برای زوجین ۱۶۰ میلیون تومان می شود.
در شهرهای با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر و کمتر نیز سقف وام مسکن برای هر نفر ۶۰ میلیون تومان و برای زوجین ۱۲۰ میلیون تومان تعیین شده است.
افزایش جعاله تا ۴۰ میلیون تومان
علاوه بر این، سقف تسهیلات جعاله از محل منابع داخلی بانک‌ها توسط بانک مسکن و بانک‌های تجاری (شامل تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم و بدون سپرده) تا مبلغ 40 میلیون تومان افزایش یافت.
همچنین شورای پول و اعتبار با امکان تلفیق حساب صندوق پس‌انداز مسکن جوانان با اوراق گواهی حق‌تقدم استفاده از تسهیلات مسکن (تا سقف اوراق مزبور) موافقت کرده است.
اقساط  وام
با توجه به اینکه در تهران سقف تسهیلات مسکن زوجین شامل وام خرید به همراه وام جعاله به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است، رقم اقساط آن مجموعاً ۴ میلیون و ۳۴۶ هزار تومان برآورد می شود. بنابراین متقاضیان فردی که این وام را در تهران دریافت می‌کنند، باید ماهیانه یک میلیون و ۱۵ هزار و ۷۳۷ تومان بابت وام جعاله مسکن و یک میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۸۷ تومان بابت تسهیلات خرید بپردازند که مجموعاً ۲ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۱۲۴ تومان باید بازپرداخت کنند.
مراکز استان‌ها
متقاضیان فردی دریافت وام مسکن در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۸۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن به همراه ۴۰ میلیون تومان وام جعاله و مجموعاً ۱۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند که اقساط وام خرید، یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۳۰۹ تومان به همراه اقساط یک میلیون و ۱۵ هزار و ۷۳۷ تومانی وام جعاله، در مجموع می‌بایست ۲ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۴۶ تومان بازپرداخت شود. متقاضیان زوجین دریافت تسهیلات جدید مسکن در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر، وام ۱۶۰ میلیون تومانی خرید به همراه ۴۰ میلیون تومانی جعاله و مجموعاً ۲۰۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد که اقساط وام جعاله، یک میلیون و ۱۵ هزار و ۷۳۷ تومان و وام خرید نیز ۲ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۶۱۹ تومان در هر ماه به بانک عامل بازپرداخت خواهند کرد که مجموع اقساط دریافت کنندگان این وام، ماهانه ۳ میلیون و ۶۸۰ هزار و ۳۵۶ تومان خواهد بود.
شهرهای کوچک
متقاضیان فردی دریافت تسهیلات مسکن در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر، ۶۰ میلیون تومان وام خرید و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله و مجموعاً ۱۰۰ میلیون تومان وام مسکن دریافت می‌کنند که اقساط وام ۶۰ میلیونی، ماهانه ۹۹۹ هزار و ۲۳۲ تومان و مجموع اقساط بازپرداختی، ۲ میلیون و ۱۴ هزار و ۹۶۹ تومان برآورد خواهد شد.
متقاضیان زوجین دریافت تسهیلات در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر ۱۲۰ میلیون تومان وام خرید و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله و مجموعاً ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن دریافت می‌کنند که اقساط وام ۱۲۰ میلیون تومانی، یک میلیون و ۹۹۸ هزار و ۴۶۴ تومان و مجموع اقساطی که دارنده این تسهیلات به بانک بازپرداخت خواهد کرد، ۳ میلیون و ۱۴ هزار و ۲۰۱ تومان در هر ماه خواهد بود.