مدیرعامل موسسه خیریه امام حسین(ع) گفت: موسسه خیریه امام حسین(ع) تا کنون بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی در سطح استان اصفهان تکمیل و به مددجویان واجد شرایط واگذار کرده، همچنین ۸۰ واحد مسکونی در دست اقدام برای ساخت دارد.

دردشتی با اشاره فعالیت‌های خیریه امام حسین(ع) در تامین مسکن برای افراد بی پناه در طی چهار دهه فعالیت، اظهار کرد: این موسسه بعنوان یک نهاد اجتماعی با همکاری و همیاری متخصصان، دانشگاهیان و آحاد جامعه در راستای رشد، تعالی و توانمند سازی مددکاران به خصوص حوزه مسکن به فعالیت می‌پردازد، این خیریه یک نهاد مردمی با تکیه بر توانمندی‌های افراد نیکوکار در حوزه‌های مادی و معنوی است که در حوزه تامین مسکن دائم، پایدار و مقاوم فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه در چهارمین دهه قعالیت این سازمان مردم نهاد با تکیه بر ظرفیت ترویج فرهنگ قرض الحسنه بیش از ۵۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه برای خرید و رهن مسکن به متقاضیان ارائه شده است، افزود: این موسسه در چهار دهه فعالیت خود بیش از ۱۵ هزار خانوار را تحت پوشش قرار داده و این اتفاق مهم با توجه به نقش راهبردی مسکن در زندگی روزمره افراد از اهمیت قابل توجهی برخوردار بوده است.

به گفته مدیر عامل موسسه خیریه امام حسین(ع)، این موسسه علاوه بر کمک‌های تعمیراتی و ساخت و ساز مسکن، در زمینه کمک به مددجویان از دیگر انجمن‌های خیریه، تامین جهیزیه برای نیازمندان، مددجویان کمیته امداد امام(ره) و انجمن مددکاری امام زمان و مساعدت به بیماران نقص ایمنی نیز فعالیت گسترده‌ای دارد.

وی در بیان آمار مراجعه کنندگان به خیریه و نحوه پذیرش، اظهار کرد: روزانه حدود ۲۰ تا ۳۰ مراجعه کننده به خیریه مراجعه می کنند که ابتدا، همه افراد پذیرش می‌شوند و سپس با انجام تحقیقات‌ اولیه با توجه به حفظ کرامت مددجو، با نظارت هیئت مدیره و با حضور افراد متخصص، پذیرش قطعی انجام می گیرد. وی ادامه داد: بعد از انجام تحقیق اولیه در صورت استحقاق مددجود پذیرش نهایی انجام می شود و با توجه به بودجه محدود خیریه این افراد در نوبت قرار می گیرند تا برحسب نوبت، مددرسانی انجام گیرد.

دردشتی با تاکید بر اینکه وظایف ذاتی خیریه امام حسین(ع) مشاوره و هدایت متقاضیان برای دستیابی به بهترین نتیجه در حوزه مسکن پایدار است، گفت: این موسسه با تکیه بر دانش متخصصان، مشاوران و داوطلبان اجتماعی حوزه مسکن تا کنون بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی در سطح استان اصفهان تکمیل و به مددجویان واجد شرایط واگذار کرده است، همچنین ۸۰ واحد مسکونی در دست اقدام برای ساخت دارد.

 

نیازهای مددکاران محدود نیست

همچنین حسین علی صرافیان، نائب رئیس هیئت مدیره خیریه امام حسین(ع) در این نشست با بیان اینکه نیاز مددکاران برخلاف مددجویان پنهان است، افزود: نیازهای مددکاران محدود نیست و این افراد زودرنج هستند و یکی از نیازهای آنها شفافیت خیریه در انجام کارهای صادقانه است، از سویی خیریه برای جذب مددکاران، صداقت و شفافیت را در اصل کار دارد و خیریه با تشکیلات منسجم و با جلسات شفافی به طور منظم اداره می شود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲ پروژه از ابتدای تاسیس خیریه تا کنون بر مبنای ظرفیت‌های مختلف احداث گردیده و در اختیار نیازمندان قرار داده شده، اظهار کرد: علاوه بر این در طرحی که خیریه به تازگی اقدامات آن را فراهم نموده است، تلاش می شود که سالانه ۱۱۰ خانه را آماده کرده و در اختیار نیازمندان واقعی جامعه قرار دهد.