خداداد غریب‌پور در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی بین شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه تهران گفت: پایان‌نامه‌های دانشگاهی بخش معدن و صنایع معدنی، با حضور فولاد مبارکه و سایر شرکت‌های بزرگ، تخصصی و هدفمند می‌شوند.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو اظهار داشت: با توجه به توسعۀ دانش و پژوهش در بخش معدن و صنایع معدنی، تخصصی شدن تفاهم‌نامه‌ها در حوزه‌های مرتبط (فولاد، مس، آلومینیوم و...) ضروری است. وی افزود: این امر به تمرکز بیشتر فعالیت‌ها بر موضوع‌های تخصصی پژوهشی و نتیجه‌بخش بودن این نوع پژوهش‌ها منجر خواهد شد. غریب‌پور با اشاره به انعقاد دو تفاهم‌نامۀ پژوهشی با شرکت‌های بزرگ معدنی، تصریح کرد: علاوه بر این تفاهم‌نامه، قرار است شرکت‌های ملی صنایع مس و مجتمع آلومینیوم جاجرم، تفاهم‌نامۀ همکاری پژوهشی با دانشگاه تهران منعقد کنند. وی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه‌ها، بستر لازم برای تدوین پژوهش‌های بنیادی، کاربردی، مسئله‌محور و نتیجه‌بخش فراهم خواهد شد.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به تفاهم‌نامۀ منعقدشده میان شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه تهران، گفت: طبق این تفاهم‌نامه، شرکت فولاد مبارکه اعتبار ویژۀ پژوهشی (grant) به اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تهران پرداخت می‌کند. او افزود: پس از پایان طرح پژوهشی، در صورت حصول اهداف موردنظر از سوی تیم تحقیقاتی (استاد راهنما و دانشجو یا دانشجویان فعال)، این تیم می‌تواند با حمایت شرکت فولاد مبارکه برای تجاری‌سازی طرح اقدام کند. وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنوارۀ ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی (اینوماین) در سال 1398 گفت: در جشنوارۀ امسال از ده ایدۀ برتر در حوزۀ معدن و صنایع معدنی حمایت خواهد شد. غریب‌پور در ادامه، یاد و خاطرۀ سید شمس‌الدین وهابی، رئیس مؤسسۀ یونیدرو را گرامی داشت و افزود: عملکرد ایشان در این مؤسسه قابل‌تقدیر بود و موجب رشد و توسعۀ آن شد.

بنا به این گزارش، در این نشست، تفاهم‌نامۀ همکاری پژوهشی بین حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران امضا شد. در این نشست، غلامرضا ملاطاهری، مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو و مجید وفایی‌فرد، رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران حضور داشتند.