وی افزود: این شرکت در سال گذشته موفق به تولید یک میلیون و ۴۴٠ هزار تن تختال و یک میلیون و ۶٩١ هزار تن آهن اسفنجی شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب رشد ۰.۲۱ درصد و ۱۰.۸۵ درصد رشد داشته است.

ارزانی با اشاره به سیاست های کاهش بهای تمام شده در فولاد هرمزگان گفت: شرکت در سال قبل، مدیریت کاهش مصرف الکترود، نسوز و رفع عیوب تختال را در دستور کار قرار داد و هزینه های تولید در مجموعه کاهش یافت به گونه ای کهبهای تمام شده هر کیلوگرم تختال شرکت به ۱۹۸۷ تومان رسید. وی توضیح داد: ۴۹ درصد هزینه های تولید فولاد هرمزگان مربوط به خرید گندله می باشد. ۸ درصد از بهای تمام شده تولید نیز متعلق به خرید آهن اسفنجی، ۷ درصد حقوق و مزایا، ۷ درصد فروآلیاژها و افزودنی ها، ۴ درصد برق، ۴ درصد تعمیرات، ۴ درصد گاز طبیعی، ۴ درصد الکترود، ۴ درصد هزینه های عمومی و ۳ درصد قطعات یدکی می باشد.

وی در ادامه اشاره ای به عملکرد شرکت در حوزه مسئولت اجتماعی داشت و گفت: کمک به آزادسازی مددجویان، کمک به توسعه برنامه های فرهنگی با توجه به نیاز حوزه های استان، مساعدت جهت تهیه سبد کالا جهت زنان بدسرپرست و سرپرست خانواده، مساعدت به کمیته امداد امام خمینی، کمک به زلزله زدگان غرب کشور، همکاری با سازمان بسیج کارگری، مشارکت و همکاری جهت برگزاری برنامه های مناسبتی و همایش ها، مساعدت مالی جهت حمایت از کودکان سرطانی استان هرمزگان، حمایت از حوزه ها و بنیادهای فرهنگی و مذهبی استان و ارتباط با رسانه های محلی و ملی از جمله اقدامات فولاد هرمزگان در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی است.

مهندس ارزانی ادامه داد: شرکت فولاد هرمزگان افزایش ٣٣ درصدی درآمد را در سال ٩٧ شاهد بود. شرکت همچنین در سال قبل شاهد افزایش ٩٨ درصدی سود ناخالص و افزایش ٣٣۵ درصدی سود عملیاتی را داشت. وی تصریح کرد: روند قیمت سهم در سال گذشته مثبت بوده به گونه ای که قیمت هر سهم از ۱۹۱۸ ریال در فروردین ماه به ۵۴۳۵ ریال در اسفند ماه رسید. این ارقام گویای رشد چشمگیر ارزش سهم نسبت به سال ۹۶ نیز بوده است چراکه هر سهم فولاد هرمزگان که در اسفند ۹۶ به ۲۰۲۲ ریال رسیده بود در انتهای سال گذشته به ۵۴۳۵ ریال رسید.

ارزانی تاکید کرد: سود عملیاتی شرکت در سال گذشته ١٨۶٧ میلیارد تومانی و سود خالص ١۶۴٣ میلیارد تومانی ثبت شد. وی خبر داد» سودآوری فولاد هرمزگان در سال گذشته نسبت به ٩۶ بالغ بر ٣٣۴درصد بود.