مدیر عامل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان از کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در این شرکت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصادبازار، عزیز قنواتی با اشاره به رشد 25 درصدی تولیدات این شرکت صنعتی اظهار داشت: 95 درصد قطعات تولید داخل است که در راستای سیاست بومی سازی شرکت 171 قطعه تولید و در این خصوص 2 میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته‌ایم.
مدیر عامل شرکت فولاد امیر کبیر کاشان با اشاره به رویکرد اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: برنامه های این شرکت با توجه به این اصل در دستور کار قرار گرفته و علاوه بر رشد تولیدات و سه برابر شدن صادرات در زمینه مصرف آب نیز با پیاده کردن راهکارهای جدید به صرفه جویی 40 درصدی رسیده ایم و تا سال آینده این کاهش مصرف را به 60 درصد می‌رسانیم.
قنواتی با بیان این که تحریم‌های یکجانبه آمریکا هیچ تاثیر منفی روی کشور ما نداشته بلکه وابستگی ما را به صفر خواهد رساند افزود: تحریم‌ها باعث شد تا ظرفیت‌های داخلی را بهتر بشناسیم و سعی می‌کنیم به خودکفایی کامل رسیده و از دولت‌های خارجی بی نیاز شویم. وی تصریح کرد : ما در وضعیت موجود تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی دشمن نه تنها تعدیل نیرو نداشتیم بلکه به افزایش نیرو روی آورده و بدون هیچ گونه بدهی بیمه ای و مالیاتی شرکت را اداره می‌کنیم. صادر کننده نمونه کشورمان تاکید کرد : در این مدت، سعی کرده ایم وابستگی های خود را به خارج از کشور به حداقل برسانیم به طوری‌که با استفاده از کارشناسان فولاد مبارکه به رشد 25 درصدی در حوزه تولید رسیده ایم.