مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان درباره تحریم فولاد مبارکه از سوی وزارت خزانه داری امریکا گفت: پیش تر نیز امریکا صنعت فولاد ایران و گاز و پتروشیمی را تحریم کرده بود در نتیجه این اتفاق موضوع تازه ای نیست.
حمیدرضا عظیمیان، با بیان این مطلب در ادامه افزود: متاسفانه نام بردن از فولاد مبارکه اصفهان وچندین شرکت در لیستی که منتشر شده ممکن است برخی محدودیت‌ها را برای فولاد مبارکه ایجاد کند؛ البته ما نیز با راهکارها و ظرفیت های قانونی به مقابله با تحریم می رویم که نتواند مشکلاتی برای شرکت ایجاد کند.
وی اضافه کرد: البته این موضوع نیازمند برخی هماهنگی با مراکز دولتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت است که با آنها نیز به گفت وگو می پردازیم تا بتوانیم راهکاری پیدا کنیم و در اولین فرصت راهکارهای خود را برای مقابله با تحریم تهیه کرده و با اطلاع رسانی آن را در اختیار همه مصرف کنندگان، سهامداران و کسانی که با فولاد مبارکه در ارتباط هستند قرار خواهیم داد.
وی درباره اقدامات این شرکت گفت: هماهنگی در داخل کارخانه و هماهنگی با دولت محترم انجام داده و آن را اعلام می کنیم.
عظیمیان ادامه داد: ما سعی می کنیم که تاثیر اقدام خصمانه امریکا که از حربه تحریم برای کشورها استفاده می کند را به حداقل برسانیم و آثار آن را بر شرکت به کمترین میزان ممکن برسانیم.
وی درباره اینکه تحریم ها تا اندازه می تواند بازارهای ایران را در اروپا و کشورهای عراق و افغانستان را تحت تاثیر قرار دهد نیز گفت: همانگونه که اشاره داشتم تحریم ها موضوع جدیدی نیست و اکنون تنها اسم شرکت فولاد مبارکه در لیست آمده است، بنابراین ما مذارکرات خود را با طرف های قرارداد خود ادامه می دهیم و راهکارها را برای تدوام و حفظ بازار در کشورهای اروپایی و کشورهای همسایه در دست خواهیم داشت. از سوی دیگر با توجه به مذاکراتی که دولت با گروه 1+4 داشته و در حال انجام است از ظرفیت های آن استفاده خواهیم کرد.
مهندس عظیمیان در ادامۀ سخنان خود خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه برای حضور مقتدرانه‌تر در بازارهای جهانی، نه تنها خود را به حضور صرفا سنتی محدود نکرده، بلکه در تلاش است با استفادۀ بیشتر از فناوریهای روز دنیا پویایی خود را بیش از هر زمان دیگر ارتقا دهد. به طور قطع، در ادامۀ این مسیر موفقیت آمیز، با کمک هم برای تولید بیشتر و تکمیل زنجیرۀ تولید از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد. وی با بیان اینکه باید آنقدر قوی باشیم که تحولات جهانی و بازار هیچ تأثیر منفی بر روند کار شرکت نداشته باشد، افزود: باید شرکت را برای مواجهه با هر شرایطی آماده کنیم که این کار در سایۀ همکاری و هم اندیشی همۀ کارکنان حاصل خواهد شد. در این خصوص باید با دقت و ظرافت، موارد و موانع احتمالی را ارزیابی و آنها را از پیش رو برداریم و به خوبی این مسئولیت خطیر را به سرانجام نیک برسانیم.