پروژه توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا در شرکت فولاد مبارکه اصفهان امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر صمت به بهره‌برداری ‌رسيد.

به گزارش خبرنگار ايسنا-منطقه اصفهان، طرح توسعه فولاد سبا در زمینه تولید کلاف نورد گرم، ورق‌های فولادی و ورق آجدار فعالیت دارد كه با بهره‌برداری از این فاز توسعه‌ای ظرفیت تولید از ۷۵۰ هزار تن به ۱.۶ میلیون تن افزایش می‌یابد.

میزان سرمایه‌گذاری برای بهره‌برداری از طرح توسعه‌ای این کارخانه، ۱۴۶ میلیون یورو به صورت ارزی و ۲۵۳ میلیارد تومان به صورت ریالی و در مجموع ۲۲۰ میلیون یورو است که برای ۱۵۰ نفر نیز به صورت مستقیم اشتغالزایی به همراه خواهد داشت.

شرکت دانیلی ایتالیا سرمایه‌گذار خارجی طرح و کنسرسیومی شامل شرکت‌های صفا فولاد، تامکار، میکا سازه و ساز اندیش پیمانکاری آن‌را برعهده داشتند

گفتنی است معاون اول رییس جمهور پیش از بهره برداری از این طرح، نیروگاه تولید پراکنده فولاد سبا با ظرفیت 25 مگاوات را نیز افتتاح کرد که هدف از راه اندازی این نیروگاه تامین برق اضطراری نواحی تولیدی و استراتژیک فولاد سبا است که میزان سرمایه گذاری انجام شده برای آن 150 میلیارد ریال و 13.7 میلیون یورو بوده و برای 30 نفر اشتغال زایی شده است.