طرح بومی سازی و جایگزینی ۱۶ عدد پایۀ هیدروژنی به جای پایه های HNX و اتوماسیون صنعتی در واحد باکس آنیلینگ نورد سرد شرکت فولاد مبارکه به دست کارکنان فولاد مبارکه و با مشارکت شرکت های داخلی با موفقیت اجرا شد.
به گزارش روابط عمومی فولاد مبارکه، مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اجرای موفقیت آمیز این پروژه گفت: بهره برداری از این طرح سالانه بیش از ۷۰ هزارتُن افزایش ظرفیت تولید محصولات ویژه در نورد سرد فولاد مبارکه را بدنبال دارد.

بهرام سبحانی افزود: افتتاح این طرح مصداق بارز تحقق راهبردهای اقتصاد مقاومتی، قطع وابستگی و گام برداشتن صحیح در مسیر تولید و اشتغال است.

وی با بیان اینکه این پروژه بزرگ برای اولین بار در کشور انجام شد و ریسک بالایی را نیز به همراه داشت، گفت: مدیریت و کارشناسان فولاد مبارکه با اتکا به دانش فنی و خلاقیت خود و با همکاری خوب پیمانکاران و شرکت های سازنده داخلی توانستند این کار مهم را انجام دهند.

سبحانی بیان داشت: بهره برداری از این پروژه علاوه بر ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات این ناحیه، کشور ایران را در دستیابی به یکی دیگر از تکنولوژی های عرصه صنعت فولاد رهنمون ساخته است.

وی با بیان اینکه عوامل بازدارنده ای برای آغاز این طرح بزرگ پیش رو بود، اما راهبردهای کلان کشور و تجارب مشابه فولاد مبارکه ما برای ادامه راه دلگرم کرد افزود: نتیجه حمایت ها و همدلی ها منجر به این شد که بار دیگر دانش فنی کشور و توان تولید کمی و کیفی نورد سرد فولاد مبارکه افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: بومی سازی و جایگزینی ۱۶ عدد پایۀ هیدروژنی،۱۲ کوره و اتوماسیون صنعتی و بهره برداری از آنها علاوه بر ارتقای دانش فنی، حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار یورو به ازای هر مجموعه پایه و کوره و... برای این شرکت صرفه جویی به همراه داشته است.

وی با اشاره به دیگر مزایای اجرای این پروژه افزود: انجام این کار در داخل کشور علاوه بر اشتغالزایی و کاهش مصرف انرژی، استفاده از مواد مصرفی و کالای ایرانی را نیز به همراه داشته است.

سبحانی با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه نماد عینی هماهنگی، خودباوری و به معنای 'ما میتوانیم' است، خاطرنشان کرد: این اقدامات می تواند به عنوان یک الگو در کشور به کار گرفته شود.

معاون بهره برداری فولاد مبارکه نیز با اشاره به عوامل مؤثر در کسب این موفقیت گفت: علیرغم همه موانع و ریسک های احتمالی، جسارت و مسئولیت پذیری کارکنان و پیمانکاران مجری این طرح موجب به بار نشستن تمامی زحمات و بهره برداری از این پروژه شد.

مختار بخشیان، از دستیابی به دانش فنی بومی سازی و جایگزینی ۱۶ عدد پایه هیدروژنی و اتوماسیون صنعتی در این پروژه به عنوان مهمترین دستاورد این طرح یاد کرد و افزود: تجهیزات بومی سازی شده با کاهش مصرف انرژی و بدون هیچ مشکلی در حال تولید هستند.