اقتصاد بازار: پروژه بازسازی و اصلاح غبارگیر کُنورتورهای سیستم تصفیه گاز فولادسازی ذوب آهن اصفهان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق پخش آنلاین(برخط) تصاویر آن از شرکت ذوب‌آهن افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، این پروژه به عنوان یک پروژه زیست محیطی در آیین اختتامیه نمایشگاه «صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه» در تهران با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان سازمان تامین اجتماعی و مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و با پخش آنلاین تصاویر آن از ذوب‌آهن افتتاح شد.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در آیین افتتاح این پروژه، گفت: ذوب آهن نه تنها در تولید محصولات فولادی و توسعه صنعتی کشور نقش خود را بخوبی ایفا کرده بلکه در امر محیط زیست نیز پیشتاز است.
احمد صادقی افزود: ذوب آهن با احداث 16 هزار و 500 هکتار فضای جنگلی در بین صنایع جهان،‌ شاخص محسوب می شود.
وی با بیان اینکه، این فضای جنگلی نقش مهمی در حفظ محیط زیست دارد، گفت: پروژه بازسازی و اصلاح غبارگیرهای سیستم تصفیه گاز کنورتورهای فولادسازی که در راستای اقتصاد مقاومتی با همت تلاشگران این شرکت انجام شد،تاثیر چشمگیری در کاهش آلایندگی این مجتمع صنعتی و تبدیل شدن ذوب آهن به صنعت سبز دارد.
وی تصریح کرد: مرحله نخست این پروژه برای کُنورتور شماره دو شرکت با هزینه بالغ بر 40 میلیارد تومان و توسط یک شرکت آلمانی در مدت دو سال انجام شده بود.
صادقی افزود: ادامه این پروژه برای کُنورتورهای شماره یک و سه شرکت با تکیه بر همت تلاشگران ذوب آهن و استفاده از طراحی داخلی و با مزیت های بیشتر نسبت به طرح خارجی با هزینه معادل یک میلیارد تومان و در مدت شش ماه ساخته و نصب شده است.
وی تصریح کرد: امروز شاهد برخاستن دود سفید از دودکش هر سه کُنورتور ذوب آهن اصفهان هستیم که تفاوت بسیار زیادی با گذشته دارد.
مدیرعامل ذوب آهن، ‌این پروژه را تنها یکی از پروژه های زیست محیطی این شرکت اعلام کرد و گفت: برای کاهش مصرف آب ذوب آهن نیز فعالیت های مختلفی انجام شده که از جمله آن استفاده از پساب های زرین شهر است.
وی گفت: برنامه ما این است که در پنج سال آینده تنها آب شُرب خود را از طریق زاینده رود تامین و برای ‌آب صنعتی مورد نیاز از پساب شهرهای اطراف استفاده کنیم که این برنامه نقش مهمی در صرفه جویی آب دارد.