اقتصاد بازار: دومین کنفرانس آهن و فولاد ایران متال بولتن، امروز با بازدید از کارخانه فولاد مبارکه آغاز شد. فردا نیز مهدی کرباسیان به عنوان نخستین سخنران و سخنران کلیدی آغازگر رسمی کنفرانس خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از چیلان، مهدی کرباسیان، معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایمیدرو اولین سخنران و سخنران اصلی کنفرانس متال بولتن خواهد بود.

سخنران دیگر این کنفرانس بهرام سبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان خواهد بود پیرامون سمت و سوی صنعت فولاد ایران صحبت خواهد کرد.

سپس بهمن تجلی زاده، معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان و احسان دشتیانه معاون فروش و بازاریابی ذوب آهن درخصوص تقاضای فولاد، حضور شرکت های بین المللی در بازار آهن و فولاد ایران و چشم انداز سرمایه گذاری در حوزه آهن و فولاد سحبت خواهند کرد.

در ادامه رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن فولاد درباره استفاده از ظرفیت ها، کیفیت و کمیت محصولات فولادی ایران، گریدهای وارداتی فولاد به ایران و عوامل موثر بر توجیه پذیری اقتصادی تولید فولاد کشور و نقش بخش خصوصی در توسعه صنعت فولاد به سخنرانی خواهد پرداخت. البته بسیار محتمل است، بهادر احرامیان، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد به جای مهندس خلیفه سلطانی به ایراد سخنرانی بپردازد.

احمد دنیانور، مدیرعامل فولاد جنوب در بخش دیگر این برنامه به نقش قراضه های آهنی در تولید فولاد و میزان تولید قراضه در داخل کشور و کیفیت این محصول و واردات قراضه آهنی می پردازد.

از دیگر سخنرانان کنفرانس آهن و فولاد متال بولتن، سلمان سنگی، نماینده تجاری گروه Sarralle در ایران، Keval Dhokia تحلیلگر متال بولتن، WangJian مدیرعامل شرکت تجهیزات و مهندسی Sinosteel خواهند بود.

در روز دوم این کنفرانس هم بیشتر به موضوع سنگ آهن، نقش آن در زنجیره تامین فولاد ایران، سرمایه گذاری خارجی در بخش معادن سنگ اهن ایران، سیاست های دولت در معادن سنگ آهن، قیمت گذاری سنگ آهن در زنجیره فولاد و برخی موضوعات دیگر پرداخته خواهد شد.

گفتنی است، نخستین کنفرانس آهن و فولاد ایران شهریور ماه سال گذشته در کیش و توسط موسسه متال بولتن برگزار شده بود.