مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد مبارکه روز سه‌شنبه ۱۱ مردادماه سال جاری به‌صورت حضوری و آنلاین با حضور ۷۴.۷ درصد از سهام‌داران برگزار و با اکثریت آرای سهام‌داران، صورت‌های مالی این شرکت، به‌عنوان دومین شرکت بورسی کشور از نظر ارزش بازار تصویب شد و تخصیص ۱۷۰ تومان سود به ازای هر سهم شرکت فولاد مبارکه مورد موافقت مجمع عمومی عادی سالیانه قرار گرفت؛ همچنین طی مجمع عمومی فوق‌العاده، سرمایه شرکت از مبلغ ۲۹۳۰۰ به ۵۳۰۰۰ میلیارد تومان(معادل ۸۰.۸۸ درصد) از محل سود انباشته افزایش یافت؛ این افزایش سرمایه به‌منظور احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی، خرید ۵۰ دستگاه لوکوموتیو و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر صورت گرفته است؛ همچنین اصلاحات پیشنهادی سازمان بورس در اساسنامه شرکت اعمال گردید.

مدیرعامل فولاد مبارکه، افزایش سرمایه ۸۰.۸۸ درصدی سهام این شرکت را بزرگترین افزایش سرمایه از محل سود انباشته در تاریخ بورس کشور دانست و گفت: این افزایش سرمایه برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیرساختی کشور که در مجمع عمومی فوق‌العاده از ۲۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به ۵۳ هزار میلیارد تومان به تصویب رسید و در تاریخ بورس کشور بی‌سابقه است.

3

محمدیاسر طیب‌نیا، با اشاره به سرمایه گذاری این شرکت در پروژه های زیرساختی کشور افزود: فولاد مبارکه در سال گذشـتـه بـه عنـوان یکی از شرکت‌های بزرگ کارگروه پیشرانان پیشرفت ایــران اسلامی بـرای مشارکت در بزرگتریـن ســرمایه‌گذاری صنعتی تاریخ اقتصـاد ایـران، عملیـات احـداث ۵ پروژه بزرگ بـا سـرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی را آغاز کرد و با تضمین ادامه روند رو به رشد خود و تأمیـن نیـاز بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شرکت و صنایع استراتژیک ازجمله خودروسازی، لوازم خانگی، لوله و پروفیل، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، پیشران اقتصـاد غیر نفتـی کشـور خواهد بود. وی افزود: پروژه احداث خط تولید نورد گرم ۲ به‌منظور کسب سودآوری پایدار از طریق تکمیل سبد محصولات کیفی با ظرفیت تولید ۴.۲ میلیون تن کلاف گرم شامل گریدهای مختلف در ابعاد متفاوت در دستور کار است؛ احداث نیروگاه سیکل ترکیبی با راندمان بالا به ظرفیت اسمی ۹۱۴ مگاوات، افزودن ۵۰ دستگاه لوکوموتیو به ناوگان حمل‌ونقل ریلی گروه فولاد مبارکه، اجرای پروژه‌های آهن‌سازی، فولادسازی، انرژی و سیالات، طرح توسعه سنگان، طرح‌های جنبی و پشتیبانی، پروژه‌های نورد گرم، نورد سرد، فولاد سبا و فولاد سفیددشت ازجمله طرح‌های توسعه‌ای است که در گروه فولاد مبارکه برنامه‌ریزی‌شده است. طیب نیا تاکید کرد: آمار و ارقـام بـه روشـنـی گـواه این مدعاست که شرکت فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱، با مدیریت و برنامه‌ریزی دقیـق و با بهره‌برداری از پروژه‌هـای متعـدد ازجمله با قوّت هرچه بیشتر عـزم خود را جزم نمـوده تا علی‌رغم همه محدودیت‌ها، اسمز معکوس ثانویه (RO2) و راه‌اندازی واحـد گاززدایی و کربن‌زدایی، ضمـن کاهش مصرف آب، امکان تولید فولادهـای الکتریکی را فراهـم کنـد کـه ایـن امـر نشان‌دهنده توانایی بالا برای رقابت تنگاتنگ با فولادسازان برتـر جـهـان اسـت. این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ برای پاسخگویی بهتـر بـه نیـاز بـازار داخـل ۸ محصول جدید توسط فولاد مبارکه طراحی و تولید گردید.

بومی‌سازی بیش از ۱۰۰ هـزار قطعـه و حمایت‌های همه‌جانبـه از شرکت‌های دانش‌بنیان، تاکید بر عمـل بـه مسئولیت‌های اجتماعی از ابتـدای همه‌گیـری ویروس کرونا و تأمیـن بیـش از ۲۵ هـزار و ۷۰۰ تن اکسیژن مـورد نیـاز مراکز درمانی کشور، از دیگر مواردی بود که طیب نیا در این مجمع بر آن تاکید کرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه ثبت 30 رکورد تولید روزانه در فولاد مبارکه را بی سابقه اعلام کرد و تولید تختال الکتریکی را گامی در جهت تحقق تولید محصولات جدید شرکت دانست. وی به برنامه‌های توسعه‌ای شرکت فولاد مبارکه در حوزه معدن اشاره کرد و گفت: فولاد مبارکه در ارزیابی و اکتشاف محدوده‌های معدنی و توسعه معدن به‌منظور تأمین پایدار با ارزیابی و اکتشاف محدوده‌های معدنی و تأمین و فرآوری سنگ‌آهن اقدامات ارزشمندی را محقق کرده است. به گفته طیب‌نیا حاشیه سودآوری خالص شرکت در سال ۱۴۰۰، ۵۸ درصد بوده و با توجه به بهبود تقاضای داخلی محصولات و افزایش قیمت‌های جهانی فولاد در سال ۱۴۰۰ و افزایش فروش شرکت در درآمد شرکت از رشد ۸۸ درصدی برخوردار شده است.

2

خاطر نشان می گردد، در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد مبارکه با رای حداکثری سهامداران، صورت‌های مالی شرکت فولاد مبارکه به عنوان دومین شرکت بورسی کشور از نظر ارزش بازار تصویب شد و حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان(۱۷۰ تومان به ازای هر سهم) تقسیم گردید. موسسه حسابرسی وانیا نیک تدبیر به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و موسسه حسابرسی دش و همکاران به عنوان حسابرس علی‌البدل برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ انتخاب شدند. همچنین روزنامه‌های دنیای اقتصاد و صمت به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار شرکت با اکثریت آرا به تصویب مجمع رسید.